Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Deborah Lippmann Razzle Dazzle

Publicerad 2012-02-09 06:03:00 i Naglar, vampy,

Här ska ni få se ett av de vackraste lack Deborah Lippmann gjort! Då får ni betänka att hon gjort många fina lack och att två av dem sedan tidigare varit aktuella för min topp 20-lista. Det här är också ett lack som nog kan vara aktuellt för den listan. Razzle Dazzle.
Lacket kom i samma kollektion som Lady Sings the Blues, som jag också har och dessutom har ägt mycket längre, redan burit flera gånger och stuvat in på okänd plats i arkivet... Den kollektionen innehöll för övrigt även One Enchanted Evening och den har jag essence kopia av. :D
Razzle Dazzle är mörkt rödlila, vampigt skön, med massor av medelstora och små glitterkorn. Det är ett djup i lacket och det är livfullt då det gnistrar i alla ljus. Det ni ser på bilderna är två lager, kanske tre på vissa naglar, och det är så pass djupt i tonen att det svartnar lite i kanterna. Det är oerhört snyggt. Det kräver dock sina lager med överlack för att verkligen bli så sprakande och juvellikt som det kan vara. Jag tror det slutade på tre lager överlack här.
Ett av mina bästa köp i lackväg år 2011. Det allra sista lacket jag köpte dessutom. Jag klickade hem detta på nyårsafton om jag minns rätt. Älskar man vampiga lack och glitter kan man inte vara utan Razzle Dazzle. Jag rekomenderar det varmt.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela