Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Yee-Haw!

Publicerad 2012-02-19 09:27:12 i Naglar i korall&persika,

Vi fortsätter väl med inlägg från arkivet och från min nya genomswatchning av Rodeo Diva-kollektionen från China Glaze. Det här är ett av de mindre upphetsande lacken. Yee-Haw är en persikotonad sak med lite bränd ton. Inte min kopp te riktigt, men den kan fungera om man är i behov av något väldigt neutralt och vill ha en varm färg. Jag äger den bara för att få ihop en hel kollektion, precis som Golden Spurs också bara köptes för att få kolllektionen komplett.
Den har fint skimmer men det hjälper liksom inte när det är persika. Det är inte en färg som klär mig. Det har samma trista formula som alla de här lacken, men det var barnsjukdomar då man bytte till B3F för de flesta märken så låt oss inte hålla det emot China Glaze. Det krävs tre lager av det och torktiden är något seg även med Seche Vite. Räkna med en halvtimme alla fall.
Bilderna är tagna på balkongen i sol. Vad ska jag säga mer? Det är inte alls bra mot min hudton. Det ser frostigt ut i finishen, tycker jag. Vad tycker ni? Är den fin? Och som en liten ironisk detalj så var mina bilder av den bättre från förra omgången så hela idén med omswatchning förfelades med just det här lacket. ;D

Kommentarer

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-02-19 12:00:35

Persiko- och aprikosbaserade färger är svåra, tycker precis som du att min hudton blir konstig med de färgerna.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-19 15:00:08

Vikab! De är knepiga. Speciellt de som är lite brända i tonen.

Postat av: Therese Hallberg
Publicerad 2012-02-23 14:31:49

Orange it's obvious kommer bli en storfavorit i sommar. Den är helt fantastisk!



Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-23 14:37:46

Therese! Ja, jag tror också det. Den är pigg och rolig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela