Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Golden Spurs

Publicerad 2012-02-07 19:04:00 i Naglar i guld, koppar, brons,

Låt oss kasta oss in i nostalgins öppna armar och titta lite på en kollektion som många älskar och upphöjer till favoritstatus. China Glaze Rodeo Diva från 2008. En fantastisk kollektion. Jag var missnöjd med mina gamla bilder på de här lacken och beslöt att göra om dem genom att helt enkelt lacka mig igenom hela kollektionen. Vissa lack blev verkligen manikyrer jag älskade medan andra, som den här, inte riktigt fick mitt hjärta att slå hårdare.
Golden Spurs är ett lack som inte kan ses som upphetsande i något sammanhang. Det är inte nödvändigtvis så att det är fult heller, det är bara tråkigt. Ett beige lack med guldton. Fint skimmer. Knappast det lack man tänker på när man tänker på Rodeo Diva. Faktum är att den kollektion visserligen innehöll några riktiga godbitar (Cowgirl Up, Gussied Up Green, Wagon Trail) men också en del väldigt mjäkiga och idag ospännade lack. Golden Spurs köpte jag inte i första vändan, den köpte jag långt senare när jag fick för mig att jag ville ha en komplett kollektion (jag saknade bara tre) och jag ångrar väl inte det även om jag inte direkt överanvänder det. Det är tre lager lack, det är lite långsam torktid eftersom det är från Big3Free-erans barndom och om man vill se tidigare bilder på det kan man klicka här. Ironiskt nog så är de bilderna bättre. Nå, det ar ju inte det inlägget som startade min omswatcningssatsning. Bered er på att se fler Rodeo Diva alltså. Någon speciell ni är extra sugna på att se igen?

Kommentarer

Postat av: Mona
Publicerad 2012-02-07 19:49:15

Nej detta är inget man gör kullerbyttor för... Men det är ändå fint för att vara det minst fina i en kollektion.

Ser gärna Gussied Up Green igen!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-02-07 21:43:10

Har inte lacket själv men det här är en nyans som tillhör mina favoriter :D Vilket fint shimmer!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-07 22:35:21

Rodeo Diva är en underbar kollektion, mycket för den fantastiska mixen och såklart vissa klart lysande stjärnor. Detta lacket är ganska tamt, jag har dock övervägt att köpa det för namnets skull:)

Postat av: Dragoonflys sminkblogg
Publicerad 2012-02-08 01:42:43

Gud vad jag älskar dina naglar!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-08 06:00:54

Mona! Jag ska plocka fram den ur arkivet åt dig!



MNPO! Ja, skimret är fint.



Emma! Du borde nog ha den just för namnet. Och Prize Winning Mare.



Dragonfly! Tack! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-02-08 06:21:23

Japp, har definitivt tänkt på att köpa prize winning mare för namnet:)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-02-08 18:33:58

Emma! JA, det tycker jag du ska göra! Den är ju rätt fin också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela