Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Manhattan Mixer

Publicerad 2012-08-28 05:48:00 i Naglar i gult,

Här kommer ett av de där lacken jag köpt för länge, länge sedan med någon lysande idé om hur det ska användas och som jag sedan glömt bort. Varje gång jag sveper med blicken över raden av oprovade lack i mitt spread sheet så tänker jag att jag måste plocka fram det här och prova det och så funderar jag över vad det var för briljant idé jag hade... Nå, nu är det alla fall provat. 
Två lager över ett lager av Nubar yellow Primrose. Jag ville hålla mig nära i färg så man ser hur lackets färg faktiskt är. Manhattan Mixer är ett glassflecklack med iridiscerande(?) flecks i en skir smutsgul bas. Det är faktiskt otroligt fint. Jag gillar det så här när färgen faktiskt syns. Flecksen är väldigt fina dessutom och växlar färg med ljuset mellan guld, rosa och ljusgrönt.Jag tror det är tänkt att läggas över något annat än blekaste gult men jag gillade den här kombinationen oväntat mycket faktiskt. 
Som ni redan listat ut är det här mitt bidrag på bokstaven M i alfabetet. Jag har ju ABC-tema med inspiration av Nailin' It som gjorde samma sak för ett tag sedan. Nu har även Pamsan hängt på och stavar sig igenom sina oprovade lack. Det är verkligen ett roligt sätt att välja lack så häng på allihop! Låt oss stava oss igenom hösten!
Här kommer lite oprovocerat bildspam bara för jag kan och vill! ;D
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-28 06:21:00

Oh, det här lacket var häftigt och jag gillar det över gult!

Svar: Ja, jag tycker också det är fint!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-28 07:35:47

Det här lacket har jag helt missat! Vad fint det är!

Svar: Ja, det är jättefint! Jag gillar det!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-28 07:38:34

Nja, blir inte direkt köpsugen även om det är ett Zoya.

Svar: Jag vet inte ens om man kan hitta det längre. det är gammalt.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-28 08:39:41

Det där har jag aldrig sett tidigare. Det var ju jätteläckert som layering. Är ju lite svag för glassflecks. Idag blir det E på bloggen och du och Anne gissade rätt. Edyta blir det. :)

Svar: Ja, Zoya är bra på glassfleck dessutom! Vad roligt med Edyta! Ska spana in så snart jag lyckats göra middag!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-28 09:38:45

Jag är också nyfiken på den där briljanta idén du hade! Det här... var ingen favorit hos mig. Är glad att du visade det dock, för det är ännu ett lack jag inte sett till på någons naglar förut!

Svar: Jag har nog inte heller sett det på någon annan... Hm, stackars MM, ingen mer än jag som gillar det... :D
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-28 09:53:29

Nja, gillar glassflecks men gult är verkligen inte min grej, så inget habegär här inte, haha! Hade ett annat av de här effektlacken, South Beach Ice, men det byttes bort eftersom det var så likt Teal Sparkle från CND effects.

Svar: Men visst var det en rolig liten kollektion! Och Zoya var tidigt ute!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-28 11:58:54

Jag är lite kluven till det här lacket. På vissa bilder ser det jättefint ut och på vissa gillar jag det inte alls. Men så är jag lite ambivalent till gult i största allmänhet också. ;-)

Svar: Ja, man kan ju inte falla för allt, alltid. Jag gillade det här!
Sminkan

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-08-28 12:29:11

Glass flecks'en var ju jättsnygga och jag brukar gilla gult... men den nyansen var inte riktigt min grej tror jag

Svar: Nej, den är smutsgul med massa grönt i sig. Samma färg som Fiercely Fiona, ett annat av mina gula favoritlack.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-28 13:12:36

Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker... Visa det ovanpå svart så ska jag skaka fram en åsikt ;-)

Svar: vem vet, det kanske jag gör någon gång. jag är dock inte den som i första hand lägger saker på svart.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 21:02:31

Tja, det är väl ganska fint antar jag...

Svar: Jag tycker det är det.
Sminkan

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-30 04:26:51

Vackert skimmer!
Älskar glassflecks.

Svar: Ja, det är vackert!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela