Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Katherine

Publicerad 2012-08-19 09:44:00 i Allmänt, Naglar, vampy,

Jag hakar nog på Sofias skämsvecka. De senaste inläggen jag visat har verkligen inte haft bra bilder eller bra applikation. Jag känner mig hur kass som helst. Jag hinner inte lacka om, fota om och hålla på nu när jag jobbar för timmarna med bra ljus är för få, speciellt med det molniga och mulna väder vi haft. Jag vet inte om jag hade orkat bry mig oavsett faktiskt. Det har varit en period där vart och vartannat lack har gett mig problem av olika slag och ibland lider nästa manikyr av den föregåendes bekymmer, om ni förstår hur jag menar. Det här är bilder från igår. Då jobbade jag inte så jag har ingen ursäkt för hur det ser ut men jag kan berätta om hur det blev så här. Jag tänkte använda China Glaze Prey Tell. Det är en väldigt mörk vamp. Jag har provat den flera gånger förut men aldrig fått till det då den rinner ner i nagelbanden och allt blir kladd. Jag har provat på olika sätt men hittills alltså inte fått till det. Eländet är dessutom väldigt pigmenterat och biter sig fast i huden. Den mörka kanten runt naglarna är alltså Prey Tell som jag försökt skrubba loss med remover, olja, tvål och nagelborste, mer remover, ren aceton, ja, allt jag kom på att jag kunde prova. Det sitter där ändå. Alltså tänkte jag att det nog märks mindre om jag tar en annan vamp. Jag beslöt att Zoya Katherine var vampen jag ville ha.
Jag ville ha Katherine redan första gången hon släpptes av Zoya och nu när hon lanserades i deras höstkollektion högg jag som en kobra och nu är hon min! Jag önskar jag hade gjort henne lite mer rättvisa på bilderna för det är ett underbart, glossigt jellylack i vinrött/lila. Jag har fyra lager här och då är hon täckande nog för att inte visa VNL men det är ett äkta jellylack så det är mycket transparent. Det ger också det där saftiga intrycket och känslan av djup som är speciell för jellys. Försök bortse från att min hud är infärgad av det förbannade Prey Tell och försök bortse från även andra saker, som att jag har en hinna av handkräm över lacket och att det ligger ett katthår och balanserar på mitt pekfinger. Det ser fördjävligt ut, jag vet det, och min hud runt fingrarna kommer se fördjävlig ut ett tag framöver för jag har skrubbat och gnuggat så mycket med starka medel att de är alldeles fnasiga. Jag tror jag måste deklarera Prey Tell som ett mission impossible för mig och lägga den till handlingarna. Katherine hoppas jag få bättre bilder av en annan dag.
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-19 10:03:27

Det gör inget! Skäms hur mycket ni vill.. tro mig, vi kan se förbi allt du(ni) påtalar :) Och du är väl knappast förvånad när jag säger att Katherine är helt i min smak ...

Svar: Katherine är så himla fin och hon förtjänade bättre bilder än hon får här. Jag ska försöka bära henne igen snart och kompensera henne men nu är det Orly-lack och annat som drar...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-19 12:31:17

Åh, ibland blir allt verkligen helt fel! Ingen fara haha, man ser ju ändå att Katherine är vacker! Har den på väg hem själv, ville också ha den så fort jag först såg den! Köpte alla i Gloss faktiskt.

Men du, det som funkar bäst för mig när jag har missfärgad hug runt, är nagelbandsremover. Depend har något slags rengöringslack, ett med blå korniga partiklar, det har funkat för mig. Testa? Billig iaf.

Svar: Ja, du kan ha rätt. Jag använder inte nagelbandremover men vad fan, så här kan jag inte ha det. Inte bara Prey Tell har jävlats med mig, idag provade jag Orly Rapture och du vill inte veta hur mina nagelband ser ut nu...
Sminkan

Postat av: Lina
Publicerad 2012-08-19 14:16:10

Vilket fint lack! Du lyckas gör mig sugen på att klicka hem lacket!

Svar: Det är väldigt vackert! klicka du bara!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-19 14:55:41

Jag har också varit ute efter Katherine! Hon ser så fin ut!

Svar: Ja, hon är jättevacker. Inte på mina bilder, men i verkligheten.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-19 22:36:23

Känns so blekt, urvattnat och tråkigt.... inget som jag kommer klicka hem alls!

Svar: Nej, man är olika. Jag älskar den!
Sminkan

Postat av: Julia, June's abstracts
Publicerad 2012-08-20 02:21:21

Äsch, det behöver inte bli perfekt, huvudsaken är att man blir glad av att titta på sina naglar. Lacket är fint i alla fall!

Svar: Lacket är fint men bilderna gör ingen glad.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 08:54:33

Det är jobbigt när ingenting vill samarbeta med en! Usch för det. :/ Jag tycker dock att det syns väldigt tydligt att jag måste ha Katherine jag också! Ser hur fint ut som helst!

Och får jag den där typen av missfärgningar är det en tops doppad i nagelbandsremover som fungerar för min del. Det behövs inte ens mycket gnuggande, och det försvinner snabbt ändå!

Svar: Ska testa det tipset. Och ja, du måste ha Katherine!
Sminkan

Postat av: pjamasfrida
Publicerad 2012-08-24 11:35:53

Var köper du dina Zoya-lack? Älskar verkligen deras lack men dem är så attans svåra att få tag på tycker jag, om man inte vill handla på ebay. Tänkte pröva nailetc.com, men deras hemsida verkar ha fått hjärtsnörp eller något, för helt plötsligt finns inte alla de lack jag tittat på tidigare. Tänkte om du har nåt annat bra tips? (:

Svar: Jag köper mina från Le Polish Boutique på eBay.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela