Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sotigt med Natural At Night

Publicerad 2012-08-01 10:00:00 i Emmas FOTD 2012,

Mera smink ska vi ha! Det här sminket hade jag i måndags och inlägget är tidsinställt, om allt går som det ska så är jag i Skänninge och säljer smycken med min kompis, regnbågsarmband med mera. Ska bli jättespännande, hoppas på fint väder och mycet folk:) Men nu, till sminket. I måndags var jag sugen på en sotning i brunt och jag valde länge mellan Naked-paletten och Too Faced Natural At Night och valet föll slutligen på Natural At Night. Det brukar vara tvärtom, men Too Faced-paletten har några skuggor som känns lite roligare ock unikare än Naked-paletten faktiskt, typ Moon Stone och Night Fever, mina absoluta favoriter i den paletten.  Sen har jag även börjat gilla krämbeiga Spotlight, den får huden att se ut som sammet tycker jag. Sen är Nakedpaletten mer komplett än Natural At Night, ska jag på en resa tar jag hellre Naked-paletten, man hittar alltid nåt bärbart, som för den sakens skull inte är trist där. Har faktiskt beställt Naked 2 också, ska bli jättespännande att testa den och se om den håller måttet, förväntingarna är ju rätt höga med tanke på hur fantastisk ettan är. 
 

Hyn

Foundation: Everyday Minerals It Foundation Light Neutral

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer NW 20

Puder: Laura Mercier Translucent Powder

Bronzer: Bare Minerals Warm

Rouge: MAC Mineralize Blush Dainty
Ögon
Ögonbryn: Nyx Auto Eyebrow Pencil Medium Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Too Faced Night Fever, Moon Stone och Full Moon

Highlighter: Too Faced Spotlight

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Eyeliner: Catrice Cosmetics Gelliner i 020

Mascara: Shiseido Perfect Mascara Svart

Lösögonfransar: Singelfransar från Ardell, Medium och Short

Läppar

Läppstift: MAC High Tea

Jag började med att applicera Night Fever på hela ögonlocket och en bit upp på brynbenet. Jag applicerade sen Moon Stone i mitten för lite extra djup och blendade kanten uppåt. Highlightade med Spotlight och ljusade upp inre ögonvrån med Full Moon. Eyeliner körde jag på en skimrig gråbrun istället för svart för att det inte skulle bli så hårt. Och så mascara, individuella ögonfransar, kajal under ögat och så mera Night Fever uppe på kajalen. Blev väldigt nöjd med resultatet faktiskt, kände mig väldigt bekväm i detta. Jag är ju inte lika bra på individuella fransar som hela fransrader men nu tycker jag att jag börjar få lite grepp om det och det känns rätt kul att öva faktiskt. 

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-01 11:34:46

Så himla fin du är och väldigt snygg sotning.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2012-08-01 11:35:32

Fransarna ser väldigt naturliga och fina ut. Jag tycker hela makeupen är fin, så klart. Håret också. Väldigt rakt och blankt. Sen är det ju fint när det är lockigt med. :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-01 22:05:34

Mycket tjusigt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-02 06:10:49

Pamsan: Tack så mkt snälla du!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-02 06:11:39

Sminkan: Tack raring! Ja jag tycker med att det blev bra. Håret är nyfärgat och plattat, då brukar det bli väldigt blankt:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-02 06:11:56

MNPO: Tack!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-02 09:13:47

Mycket vackert! Natural at night är toppen!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-02 09:15:13

Jättesnyggt, Emma! Jag älskar ögonmaken här. Skulle helst vara sminkad så jämnt om jag hade orkat...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-03 09:37:58

Kerstin: tack så mkt! Ja, jag gillar den faktiskt mer och mer. Var inte helt övertygad när jag fick den men den har vuxit i mina ögon...

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-03 09:38:43

Chaosophia: Tack så mkt! Ja jag skulle med kunna tänka mig det men tror att huden runt mitt ögonparti skulle haverera totalt då, har inte så tåliga ögonlock som jag skulle önska. För att inte tala om hur jobbigt det vore och vilken tid man skulle behöva på morgonen:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela