Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Smitten Polish Hillary's Dream

Publicerad 2012-08-25 14:00:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Alfabetstemat som jag startade med inspiration från Nailin' It har spridit sig till Pamsan, missa inte att följa hennes resa också. Kanske är ni fler som hakar på? Det är ju ett roligt tema, tycker jag. Jag har kommit till bokstaven H. Hillary's Dream blir det då och jag kan berätta lite kort om lackets tillblivelse. Jag hänger på ett antal forum och ett av dem har massor av indie-tillverkare, bland annat Noelie som gör Smitten Polish, som medlemmar. En tjej, Hillary, skrev en önskan om att någon skulle göra ett lack med svart bas och multifärgat glitter som verkligen glittrar. Noelie satte genast igång och det här var resultatet hon fick fram. Vill du ha en egen Hillary's Dream? Här är Noelies Etsy och hon finns även på Llarowe inom kort!
Som ni ser har jag lagt det över ett turkost lack. Jag gillade inte det turkosa och orkade inte börja från noll. Det är två lager av Hillary's Dream över den gamla manikyren och lacket fungerar bra att måla med. Som vanligt är basen ganska tjock, det är ju så med de flesta indie-lack och har att göra med hur mycket man späder ut suspension basen. Jag tycker det här var okej för mig att måla med utan att jag tunnade det ytterligare och dert bredde ut sig bra på nageln och glittren distribuerades jämnt och fint. 
Ja, ni ser att det är en svart bas. I den är det glitter i rött, grönt, blått och lila. Det påminner mig om Butter Londons Black Knight men bättre. BL BK har mindre storlek på glittren och mindre klarhet i dem. Det har heller inte lika många fantastiska färger som Hillary's dream har. Hillary's Dream vinner alltså matchen, lätt! Det är ett jättevackert lack och jag som älskar alla lack som innehåller röda glitter är så klart extatisk. Och kopparfärgade glitter finns där också! Så mycket fint! 

Kommentarer

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-25 15:58:37

Oj, ja! Det här var ju verkligen superfint! Vackert vackert. Vill ha!

Svar: Ja, den finns inte i shoppen just nu men den kommer säkert in igen. Den är underbar!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-25 16:43:00

*craving big time* ;D

Svar: Köp det om du kan för det är himla fint!
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-25 17:11:58

Det ser underbart ut, så fint glitter!

Svar: Det är så vackert, glittret. Jag gillar det.
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-25 17:47:58

jaa det där är ju fint...

Svar: Men det är svart. :D
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-25 18:26:14

Ser väldigt fint ut! Lite juligt nästan :)

Svar: Jag tycker det är jättefint!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-25 21:41:30

Tokfint!

Svar: visst! ett härligt lack!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-25 22:37:20

Åh vad snygg!! Jag gillar ju svart, och glitter... Håller med om att det ser lite juligt ut, lite som såna där små ljusslingor för mini-julgranar...

Svar: Kankse det. Glittren lyser ju faktiskt verkligen!
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-25 23:35:47

Ja det är svart men gillade det olikfärgade glittret på tror jag sa det en gång att så skulle jag kunna tänka mig. måla naglarna så ungefär..

Svar: Ja, det är sant. Jag bara retades lite. :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-26 00:25:49

Här har vi ett lack som verkligen kan få mig att köpa något från ett indie-märke! Stört snyggt! Tänkte också på TBK så fort jag såg första bilden, men att det var mycket finare ändå!

Svar: Ja, du skulle älska det här lacket! det är verkligen snyggt!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-26 08:08:23

Det var otroligt vackert!

Svar: Ja, det är det verkligen!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-26 14:39:23

Underbart! Helt fantastiskt vackert!

Svar: japp! Jag håller med!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-26 16:42:55

Det är superfint ju! Även jag som är lite glitterfobiker klickade glatt in på hennes Etsysida. Dock hade hon inte det här lacket inne just nu...

Svar: Ska jag kolla med henne om jag kan köpa en flaska "på sidan av" som jag gjorde nu? Lite billigare blir det ju också.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-26 20:24:34

Nja, jag ska försöka hålla igen. Vi pratade ju om det innan och jag står nog fast vid det, blev bara sugen...

Svar: Ja, men säg till när/om du ångrar dig.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-26 21:42:51

Så tjusigt:)

Svar: Visst är det vackert!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:17:17

Ska jag berätta en hemlighet? Jag har beställt det här nu, plus några till! Lova att inte säga något till min plånbok!

Svar: Du kommer nog bli nöjd och plånboken behöver inte veta. :D
Jag beställde Lilacs in Love men vill ha hennes nya lila också som hon visade nyligen. Den hon inte döpt än. Den var fin!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 16:57:32

Hoppsan, den hade jag inte sett förut! Kanske borde lägga till den i beställningen på en gång? Jag måste fundera lite på saken!

Svar: Jag borde också lägga till den men väntar lite. Hon gör säkert mer saker jag "måste" ha. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela