Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans Sofia

Publicerad 2012-08-20 06:27:00 i Naglar - duokromatiska,

Sofia fyllde ju år igår och jag hade faktiskt fått iväg en liten present till henne innan dess. Det råkade sammanfalla men hon skulle ha fått presenten oavsett om vi ska vara ärliga. Det jag hade gjort var ett gäng frankenlack och ett av dem är gjort med tanke på just Sofia. Det är det här som jag visar nu för jag gjorde en flaska till mig själv också. ;D 
Lacket är gjort med bland annat ett duokromt pigment som växlar från rosa till lila och så blått. Det är lite grövre i storlek så den blir lite glassflecklik. Sen är det även en vampig bottenfärg med lite brun underton och så ytterligare skimmer som går i kopparnyanser. Det är skitsvårt att fota lack som har färgskiftande pigment, man får inte med nyanserna, inte jag alla fall, men jag tyckte lacket var fint när jag gjort det och jag hoppas Sofia, som ju gillar vampar och duokromer, ska gilla det. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-20 06:42:58

Mycke Mycke fint! Det ser ut som Sofia hade en världsbäst födelsedag med massa läckerheter.

Svar: Ja, jag vill ha av hennes tårta!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-20 07:46:11

Oj vad läckert!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 09:02:11

Alltså... PUSS! Jag funderade på att ha den här läckerheten på naglarna igår, men kände att jag behövde ha något som bröt av mer mot mina kläder, dagen till ära. Nu ångrar jag ju mig förstås, för det är så fiiiiiint! Du är bäst, och lacket är perfekt.

Svar: Jag tycker din födelsedagsmanikyr var oerhört snygg och passande så jag tycker det var bra att du valde den. Du hinner ha Sofia många gånger. :D
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-20 13:34:01

Väldigt snyggt lack! Vad du är bra på att franka!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-20 13:55:09

Helt underbart vackert! Och fint namn också :)

Svar: Ja, och du skulle se Sofia, hon är ännu vackrare än lacket!
Sminkan

Postat av: helena
Publicerad 2012-08-20 15:24:55

jättefint! det är roligt att se dina frankens :)

Svar: Ja, det är roligt att franka också, alla fall då och då.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-20 17:28:16

Vilken superfin present! Tror att det kommer att passa Sofia perfekt!

Svar: Jag hoppas det. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-20 18:04:14

Oh, så fint!! Otroligt snyggt lack!

Svar: Tack! Jag tycker själv det blev bra.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-08-20 18:39:43

Åh, lyckliga Sofia! Det här var ju hur fint som helst. En riktig frankenmästare är du!

Svar: Tack! Kul att du gillar mina små skapelser.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-20 19:39:25

Jättefint! Bra jobbat, Sminkan! :)

Svar: Tack! Jag är ganska nöjd själv!
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-21 08:29:00

Superfint!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-21 14:57:47

Dina frankenlack alltså, lite så att man blir avundsjuk! ;) Du är verkligen jätteduktig och det där lacket var superfint.

Svar: Tack! Roligt att höra att du gillar dem.
Sminkan

Postat av: Lela
Publicerad 2012-08-21 20:27:17

Supersnyggt:) Frankar du mest med redan befintliga lacker eller med pigment? Dina frankens är alltid så fina.

Svar: Både och. Det här är pigment.
Sminkan

Postat av: lulillan
Publicerad 2012-08-23 14:05:25

Det är helt fantastiskt, jag menar det verkligen! Skulle lätt köpa ett sånt lack! :-)

Svar: Vad roligt att du gillar det! Jag var nöjd med min skapelse jag med!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela