Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkans Cernunnos

Publicerad 2012-08-22 17:42:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Det är nästan som fusk men Sofia kan intyga att jag döpt det här lacket till Cernunnos innan jag startade alfabetstemat. Det är ett frankenlack och den ska ju hänga ihop med mina andra frankenlack namnmässigt och Cernunnos kändes lämpligt. Jag har skrivit om Cernunnos på bloggen förut, inte lacket alltså utan guden, då i ett boktema. De som är jättenyfikna kan alltid titta på det inlägget och lära sig mer om honom. Han är alla fall kopplad till både Herne och "the green man" och därför passade hans namn att bäras av det här lacket. Mörkt, nästan svart, med scattered holo modell A England. Jag gjorde det åt Sofia som inte är jättegalen i massor av regnbågar men jag tänkte att en liten diskret holoeffekt i den här mörka färgen kan vara spännande. 
Jag är rätt nöjd med det här lacket, det blev som jag tänkt mig. Det är dock inte en superformula på det utan det är rinnigt och eländigt. Min sämsta formula hittills. Hade jag varit ett lackmärke hade det inte tagit sig igenom min quality contol utan kasserats men nu finsn det bara två flaskor i hela världen så det gör inget om den är så här usel. :D
Och som grädde på moset så kommer en kattbild. Siri och Siv. Ja, de gosar inte som Signe och Siv men de gillar varandra ändå. 

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-22 17:49:23

Jag kollade på ditt boktema-inlägg förut idag! Båda inläggen har passande namn. :D Jag gillar det här lacket väldigt mycket till utseendet! Inte lika mycket som Sofia förstås, men jag ser väldigt mycket fram emot att lacka med det snart!

Svar: Det är nog ett bra lack för layering. Kanske bättre så faktiskt.
Sminkan

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-22 19:43:46

fint! Och lilla Siv och Siri <3

Svar: Ja, de är söta!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-22 19:49:23

Väldigt vackert lack! Vilken rolig bild på Siri och Siv :D

Svar: Ja, de är så söta!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-22 19:54:27

Jättefint, mystiskt och vackert, du får verkligen vara nöjd trots formulan ;D

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-22 21:48:11

Tycker det ser jättefint ut! Och katterna är mysisar, härligt att de blivit så bra kompisar!

Svar: De är så himla fina tillsammans. Jag är så glad över dem!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-22 22:13:37

Fint lack och fina bilder! Katterna matchar ju lacket riktigt bra :)

Svar: Katterna matchar allt. ;D
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-08-22 22:46:11

Coolt lack! Å såå söta katter!! :)
Vad har hänt med ögat på den stora kissen? (Ber om ursäkt, men jag vet inte vem som är vem).
Jag älskar katter och har också katt. Hon heter Smilla och just nu är hon krasslig stackarn.... :(

Svar: Siri förlorade ögat efter att ha fått ett rivsår i det, antingen genom att ha blivit klöst av en kattkompis eller genom att ha varit ute i sin inhägnad och skurit sig på något i trädgården. Det i sig hade inte behövt bli så farligt men sårkanterna var ojämna och läkte inte ihop och veterinärerna på Bagarmossen var inte skärpta nog att göra rätt utan det var en väldigt lång behandlingstid med återbesök var fjärde dag som ändå resulterade i att man fick ta bort ögat. Jag har varit väldigt bitter över det men Siri mår ju bra nu och hon är ju min älskling vare sig hon har ett öga eller två.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela