Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Glow

Publicerad 2012-08-25 08:08:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Vad säger ni om att fortsätta ABC-temat med ännu ett av lacken från Orlys höstkollektion? Glow heter det och det är alltså dags för bokstaven G. Jag är verkligen förtjust i det här lacket. Det är ett fantastiskt nudelack. neutralt i tonen, perfekt för mannequinn hands, alla fall för mig. Dessutom är det lättmålat trots den långa, böjliga penseln óch det täcker väl på två lager. 
Vill ni ha ett bra underklädeslack är det här perfekt, jag har använt det som det och då räcker det med ett lager. Ska man ha det som "riktigt" lack behövs två för att få det jämnt. Eller tre om man är snål som jag oftast är. Det här är dock två lager och då är det ett mer flödigt ovanpå det första, tunnare. 
Färgen är hudbeige med en kall underton. Lite åt det grå hållet, precis som jag. Jag är verkligen förtjust i tonen på det och när det dessutom är så bra formula och torkar så snabbt så blir jag lycklig. Alltså, det har kommit så många bra nudelack nu på sista tiden. De båda i OPI Germany och det här är ju tre riktiga höjdare. Jag har insett att jag verkligen gillar nudelack dessutom. Det är skönt som neutral landningsplats mellan färggladare manikyrer och enkelt att lacka över med något när man tröttnat på att vara färglös. 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-25 08:13:14

Perfekt som underkläder, men jag vet inte om jag kommer att trivas i att bära det på egen hand.

Svar: Det är nog en hudtongrej. Den är helt perfekt för mig som är lite grårosavit.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-25 08:29:08

Det ser väldigt fint ut! Jag gillar nudelack också. Det är som du säger ett bra avbrott från alla färger! Formulan låter jättebra så jag kommer att skaffa lacket :)

Svar: Ja, den är faktiskt riktigt bra och fin så du kommer bli nöjd.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-25 08:55:46

Jag vill också köra ABC! Verkar ju himla roligt :D

Svar: Ja! Kör!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-25 10:15:40

Det kan faktiskt bli ett köp av denna för mig. Jag har inga underkläder, till händerna alltså, och jag gillade tonen på detta... Skulle vilja göra en storbeställnding från Nail De Royale men vill att CCs holos ska komma först. Hört ngt om detta?

Svar: 27/8 släpps CC holona på TD. Kanske samtidigt på NdR? Vet ej.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-25 11:07:10

Awesome!!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-08-26 00:03:17

riktigt riktigt fint!

Svar: Visst är det!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-26 00:23:24

Tonen i det här klär dig alldeles utmärkt! Håller med om att nudelack har klättrat en hel del sista månaderna. Det är bara rätt svårt att hitta "rätt" sorts nude. Inte för dig, uppenbarligen, men för mig!

Svar: Jag har hittat massor med fina nudelack nu på senare tid. Ett tag var det hopplöst för alla vara så gula. Jag har blivit mer och mer förtjust också, i nudelack. Jag liksom vande mig och började dilla dem under mina underklädesletardagar och sen när jag väl hittade mina underkläder så ville jag inte alltid täcka över dem. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela