Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Flare

Publicerad 2012-08-18 21:41:49 i Naglar i guld, koppar, brons,

Som ni sett på flera bloggar under veckan så har Orlys höstkollektion landat i våra brevlådor som pressutskick. Det är en kollektion som jag tycker ser vacker ut rent färgmässigt, det är de färger jag spontant dras till i t.ex heminredning och så, även om det för att vara höstlack inte direkt överraskar eller sticker ut. Nästan alla har börjat med kollektionens stjärna, Smolder, så jag började från andra hållet. Guldlacket Flare blev först ut och jag tror det var i torsdags jag bar det. Det är fotat tidigt på morgonen så ljusförhållandena var inte direkt perfekta.
Jag provade lacka tre lager med det, det behövdes för att få det jämnt och opakt, men när jag skulle överlacka med Seche Vite skrynklade det ihop sig och jag fick börja om från början. Då valde jag, för det började bli sent, att lägga ett lager av guldlacket över ett lager Zoya Minka. Den här gången funkade det med Seche Vite och jag kunde gå och lägga mig och sedan gå till jobbet dagen därpå utan alltför gräsliga naglar. Det blev inte direkt snyggt heller, men det funkade. Lacket är rinnigt och tunt och det är svårt att styra med de långa, lite sladdriga, penslar som är Orlys. Jag blev inte så förtjust i det här lacket, tråkigt nog. 

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-18 22:08:50

Färgen ser ju rätt fin ut. Så tråkigt när Formula och pensel ställer till

Svar: Ja, det är inte roligt.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-18 22:16:21

Jag gillar den jag. :)

Svar: Vad bra. det är en fin guldfärg. Väldigt "äkta".
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-18 22:26:56

Ser finfin ut tycker jag!

Svar: Ja, lacket är fint.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-19 09:12:18

Nja, jag tycker inte det ser så fantastiskt lockande ut, nej. Men så är guld en svår färg tycker jag, just varma guldnyanser ser ofta förfärliga ut på mig.

Svar: Det som är värst här är ändå applikationen. Jag ryser själv...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-19 14:58:53

Jag har ett guldlack från Orly redan (Luxe) som jag upplever är mer täckande än Flare så jag hoppar över detta. Annars var nyansen fin :)

Svar: Ja, nyansen är fin men den är inte lika täckande som de tre lacken var i den metall-kollektionen. Jag har Rage tror jag, eller om det är Luxe? Ja, hur som helst så är det ett fantastiskt lack!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-19 18:55:29

Den var väldigt tjusig, men guld ser ofta lite konstigt ut på mig så den hoppar jag nog över ändå...

Svar: Ja, guld är svårt. Det här hade ändå en ovanligt fin guldfärg.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-20 08:50:14

Färgen är fin, men jag blir inte ett dugg lockad av att köpa lacket efter att ha läst vad du skrivit om det. Brr!

Svar: Nej, den där smälningen/skrynklingen som blev med Seche Vite var skum...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela