Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Don't Blink

Publicerad 2012-08-12 17:55:00 i Naglar i svart, grått, silver,

En grå och regnig dag passar det väl bra med ett grått lack? Det här är dagens manikyr. Ni har sett det förr men det gör väl ingenting? Nerd Lacquer Don't Blink är värd en repris tycker jag. Alla mina Nerds är värda repriser för av alla indies är det Nerds jag älskar mest. Jag hoppas fortfarande Amanda ska komma tillrätta och öppna butiken igen men det verkar inte sannolikt...
Don't Blink är ett av hennes Doctor Who lack. Det är en ljusgrå bas med olika storlek på glittren, små runda mörkgrå och stora och lite mindre silvervita hexglitter, plus skimmer i silver. Det lyckas vara både edgy och diskret på samma gång. Känslan är lite som snöblandat regn på fönsterrutan. Jag vet att ni alla är sommaflickor som vill ha solsken men snöblandat regn har också sin tjusning.
Två lättlackade lager som torkar snabbt men kräver minst två lager överlack för en slät yta. Första gången jag använde det var det lite tjockt men jag har så klart tunnat det med Seche Restore så jag fått det lätthanterligt. Nerd Lacquer har alltid haft den mest utmärkta formula man kan tänka sig med tanke på att de är glitterlack. De är lättmålade och förhållandevis "släta", inga glitter som krullar sig eller sticker upp i konstiga vinklar. Jag tror det hade kommit in luft i min flaska som fått den att tjockna lite, men som sagt, ett par droppar Seche Restore och man har en perfekt formula. Dessutom kom jag undan med två lager istället för tre då jag fick en slätare yta på varje lager.
Visst är det läckert med "lagren" i det. Det blir fantastiskt fint djup i Nerdlacken och man måste inte måla massor av lager för det. Det är synd att de inte går att köpa längre, inte till vettiga priser alla fall. Jag är glad för varenda flaska jag hann skaffa.

Kommentarer

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-12 18:08:29

Jamen gissa hur ledsen jag är för att hon slagit igen butiken? Det där vill ju jag ha - bland annat. :(

Svar: Ja, det är en tragedi...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-12 19:58:38

Verkligen ett lack som man inte kan se sig mätt på! Intressant och vackert på samma gång.

Svar: Ja, väldigt speciellt. Alla hennes lack är så komplexa och fina!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-12 21:03:08

Det ser verkligen vackert ut! Man kan alltid hoppas att hon kommer tillbaka! Undrar vad som hände egentligen!

Svar: Ja, man undrar ju om hon blev överkörd eller drabbades av någon annan olycka. Poof, så var hon borta... Så underligt.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-12 21:10:40

Inte alls tokigt faktiskt!

Svar: Det är mycket vackert!
Sminkan

Postat av: Sarah
Publicerad 2012-08-12 21:11:38

Whaaat?! Men jag vill ju ha nördlack! FAN.

Svar: Vem vill inte det? Tyvärr är det omöjligt om man inte hittar dem löjligt dyra på ebay
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-12 21:29:37

Alltså helt galet vackert. Så sorgligt att de är borta från marknaden... :(

Svar: Ja, det är verkligen tråkigt. Ingen gör bättre glitter än hon gjorde.
Sminkan

Postat av: Martine
Publicerad 2012-08-12 22:11:29

Oh. My. God, Doctor Who inspirerat nagellack! vill-ha-begär omedelbart! Och att de heter Nerd Laquer gör det ännu bättre! Nördiga plus fina är ju goldpotten. Så himla synd att det inte går att få tag på :(

Svar: Ja, det är eländigt.
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-12 23:20:24

Åh, vilket fint lack! Jag vill ha hur många Nerdlack som helst, det är så sorgligt att de inte går att få tag på till ett vettigt pris längre.

Svar: Ja, mycket sorgligt.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-14 09:02:55

Urfint! Lagereffekten ger verkligen det lilla extra.

Svar: Ja, en skön djupkänsla!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela