Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal Luxembourg Garden

Publicerad 2012-08-27 06:09:00 i Naglar i svart, grått, silver,

Måndag och dags för en ny vecka på jobbet. Den första "riktiga" veckan med fullt schema. Ska bli roligt att komma igång ordentligt. Yay! Rutiner är härligt och jobbet är ju kul, alla fall de flesta dagarna. Det blir så klart ett nytt lack på min alfabetsresa också. Vi har kommit till L. ja, det går raskt framåt. Luxembourg garden från L'oreal är lacket som får representera dagens bokstav.
Jag älskar färgen. En svärtad kolgrå botten med blått skimmer. Som en regntung himmel. Underbart! Det täcker med två-tre lager och penseln är lika hemsk som i de andra L'Oreal lacken. Samma breda pilformade elände. Svårt att få snygga linjer men det gick hyfsat och jag kunde korrigera det värsta med en orangepinne. 
Jag gillar det här. Det har en sorts industristadskänsla över sig i mycket högre grad än vad namnet ger anledning att tänka. Jag skulle ha kallat det här något helt annat. Hamburg kanske. Eller München. Något tyskt alla fall. Eller vänta, jag hade kallat det Sheffield! En av Englands stålstäder! Japp, Sheffield borde det här lacket ha hetat. Jag tycker det är ett himla snyggt lack alla fall, trots att de gett det fel namn. 
 
Den här bilden hittade jag på Wikipedia när jag googlade Luxembourg garden. Ser det ut som lacket? Nej.
Wikipedia bjuder på den här bilden om man väljer att söka på Sheffield.
 File:MontageSheffield.png
 
Mer i stil med lacket, eller hur?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-27 06:23:19

Det här är helt klart en Sheffield! Eller något tyskt :D Snyggt!

Svar: Ja, jag tycker det. Ibland undrar man hur namngivarna tänker. Det är en underbar stålgråblå som förtjänar ett namn som säger just det.
Sminkan

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-08-27 07:20:30

Snygg färg, men namnet kan man ju fundera över hur de tänkte där..

Svar: Ja, jag förstår sällan hur negellacksdöparna funkar. Jag tror de har namnförslagen i en hatt och bara drar slumpvis... :D
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-27 07:22:00

Väldigt vacker färg! Och du har såklart rätt i att det för tankarna till något mindre posh än Luxemburg. :-)

Svar: Ja, jag förstår inte alls hur de tänkte, men jag döper ju bara mina egna lack och inte alltid det med stil heller.
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-27 09:03:09

Absolut Sheffield! Snyggt var det iallafalla :)

Svar: Tveklöst Sheffield!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:28:16

Åh! Jag längtar efter mitt sug efter den här typen av lack! Jag vet att jag egentligen älskar färgen, men just idag blev jag inte så sugen på det ändå. Konstigt. Det kanske är för att lacket ser lite klumpigt ut faktiskt (skitpensel!)...

Svar: Ja, absolut en skitpensel. Det blir så fula linjer och man blir så arg.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-27 09:51:12

Ett typiskt lack som jag inte faller för. Jag ser att det är snyggt såklart men jag vet inte. Går liksom inte igång. Håller med om namnet. Du har så rätt. :)

Svar: Haha, jag har alltid rätt! ;DNej, det här är en färg som man antingen blir svärmisk över eller tycker är tråkig. Jag svärmar!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-27 12:00:38

Mycket snyggt lack! Jag får lite habegär även om jag verkligen inte borde köpa fler lack just nu... (Och dessutom har jag säkert liknande färger redan. ;-))

Svar: Ja, det är inte så himla billigt egentligen, men jag gillade den!
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-27 20:06:32

Håller verkligen med om namnet. Hur tänkte de där?
Däremot var lacket väldigt fint, något jag själv gärna skulle ha.

Svar: det är ett vackert lack som skulle vara ännu bättre om det gett det en vettig pensel. :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-28 05:58:58

Färgen är riktigt tjusig, men håller med om att namnet är skumt. Sheffield hade absolut passat bättre.

Svar: Ja, dras man som konsument till den här typen av färg är Sheffield nog till och med mer lockande som namn än LG.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela