Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L'Oreal Couture Green

Publicerad 2012-08-18 09:30:00 i Naglar i grönt,

God morgon flickor! Har ni börjat jobba den här veckan ni också? Jag har haft en rätt jobbig första vecka så det var skönt när det blev fredag. Jag hade en liten vin-och snacks-kväll här med en kompis igår och nu har jag precis vaknat. Det blir alltså inte ett så himla roligt inlägg nu utan ett av de där som har hamnat i mitt (pyttelilla) arkiv för att det kändes oinspirerande att skriva och visa.
L'Oreals Couture Green handlar det om. Det är ett förskräckligt lack om man betänker formula och pensel. Jag tror man kan få det att täcka med två lager, jag minns inte ens om jag hade två eller tre lager här, men jag minns att jag tyckte det var svårt at måla med på grund av den lite siliconiga känslan. Jag hade lärt mig av mitt misstag med det gula och försökte vara flödigare med lacket på nageln men då vallade det sig och ville inte flyta ut. Samma sak som med det gula jag visat tidigare. Där kan ni även se den hemska penseln i närbild. Många gillar den så min åsikt om den ska inte döma ut den, precis som min åsikt om penslar från IsaDora, OPI, Orly och BB Couture inte måste delas av alla andra och många kan ha precis motsatt uppfattning. Penseln kan alltså vara något man gillar om man inte är som jag, men formulan är jag mer kritisk till. Jag tycker inte riktigt att  det här lacket var värt pengarna ens efter att ha köpt det på extrapris. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-18 09:49:30

Snygg färg, men jag har läst så mycket dåligt om både pensel och formula att de där lacken allt få bli bra billiga innan jag slår till på ett.

Svar: Ja, de är fruktansvärda att måla med.
Sminkan

Postat av: Linda
Publicerad 2012-08-18 10:47:54

Jag har faktiskt 2 lediga veckor till!
Jag vann ju 10 flaskor i en Cosmopolitan-tävling. Penseln är hemsk, varför forma den sen en pil liksom... Nä, inte bra alls! Men färgerna är fina, iaf de jag vann...

Svar: Ja, varför klippa den i en spets? Det är ju helt galet...Skönt med några veckor till, men jag måste säga att jag var rätt färdig med semester nu. jobbig vecka, men skönt att vara igång och jobba ändå.
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-18 11:36:14

Jag tyckte inte heller formulan på denna var hundra, men färgen är fin!

Svar: Ja, färgen är fin, det är den. Men, jag kan få samma färg med bättre formula från andra lack.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-18 13:14:08

Det är ju fint alltså men håller med om att de är överprissatta. Sen växer det ju 13 gröna på dussinet nu, en gång i tiden hade vi ju jublat men nu är det ju lite mäh:)

Svar: Ja, det är för dyrt när det inte ens är bra att måla med. Som du säger, nu har vi miljoner gröna att välja på, varför då välja detta? De måste bli bättre.
Sminkan

Postat av: Ninni
Publicerad 2012-08-18 19:22:41

Åh, jag som älskar L'Oreal-lacken, alla jag testat har täckt på ett lager och så gillar jag penseln stenhårt. Har dock inte provat den här färgen. Likadant här -första jobbveckan var jobbig...

Svar: Du ser vad olika det är. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-18 22:31:47

Vad synd att ni inte trivdes ihop! Jg tyckte at det var så himla lättmålat och bra :)

Svar: Jag hör vad du säger men för mig är det svårt att förstå hur man gör med en pensel som är klippt med en liten spets. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-19 15:05:31

Otroligt vacker grön färg!
Jag har nog redan jobbat i tre veckor (Hm, vad tiden går fort!!)

Svar: Ja, tiden går oerhört fort...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela