Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila smink hos Sminkan!

Publicerad 2012-08-06 19:38:40 i Eotd i lila, Sminkans EotD,

Ni minns att jag berättade att jag trålade bildarkivet på jakt efter bilder från de förlorade inläggen. Jag sparade även några bilder på smink, vissa som jag visste var opublicerade och andra som jag är osäker på. Jag saknar fortfarande många opublicerade sminkningar men det är omöjligt att leta efter dem så jag har gett upp det. Det jag fiskade upp tänkte jag dock visa under hösten lite nu och då. Det sorgliga är att jag i många fall inte vet alls vad det är jag använt. Jag gissar på att det här är MUS Flamenco för den använde jag väldigt intensivt ett tag. Det ser ut att vara enbart en lila ögonskugga och en vit highlighter samt kajal. Enkelt och bra och väldigt typiskt för mig en vardag. Jag blir nästan lite sugen på att plocka fram penslarna igen faktiskt. Det är ju inte så jobbigt egentligen. Problemet är att jag, efter två års sminkvägran, inte har vare sig foundation eller mascara... :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-06 19:57:51

Åh vad fint!!! Jättesnyggt med en enda kugga och highlighter. Du borde absolut plocka upp penslarna igen, det finns smink att köpa i affärerna vet du;)

Svar: Men onödiga pengar om det är övergående... :D
Sminkan

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-08-06 21:04:06

Å vad roligt det vore :-) Nån gång ibland bara. Som vanligt väldigt fint.

Svar: Vi får se, jag lovar ingenting. Tack!
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-06 21:41:52

Fastän då får du glädjen att köpa nytt ;-) Jag tycker du sminkar dig såpass snyggt så du borde absolut plocka upp penslarna igen

Svar: En mascara är ju typ tre nagellack dyr. Minst. vet inte om jag ser någon glädje i det. :D
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-06 22:46:59

Jättefint! Jag skulle verkligen gilla om du plockade upp sminkandet igen. Kan t o m tänka mig att donera en maskara eller två :)

Svar: Haha, ja, det vore ju en välgärning förstås. Emma skulle bli glad för då hade jag ingen ursäkt längre. Men, nej, du ska inte behöva sponsra mitt smink. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-07 06:22:33

Det vore helt klart kul om du plockade fram penslarna igen. Det vore roligt med lite Sminkans smink lite då och då :D

Svar: Ja, Emma säger också det. Hon har börjat ge upp tjatandet nu dock. Hon tror nog jag är ett förlorat fall.
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-07 08:44:18

Köp mascara och foundation för bövelen så vi får se dina fina och inspirerande sminkningar. :D

Svar: vi får se...
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-07 08:50:55

Jag älskar ju verkligen dina nagellacksinlägg, men det vore verkligen kul att se dina fina sminkningar igen!

Svar: Ja, jag ska tänka på saken.
Sminkan

Postat av: EkoJante
Publicerad 2012-08-07 18:47:29

Flamenco, den kommer jag ihåg....

Svar: Ja, den är snygg!
Sminkan

Postat av: PolishPig
Publicerad 2012-08-08 10:41:39

Jag ska inte tjata på dig (det fixar alla andra så bra ;-D ) men jag har en fråga. Du som är så duktig på make-up och som uppenbarligen tyckte det var kul att sminka dig, hur kom det sig att du slutade? (Är det för personligt behöver du förståss inte svara). En sminka utan smink, det är lite av en oxymoron, eller hur? Hur som, så länge du inte slutar måla naglarna också så är jag nöjd!

Svar: Det har alltid gått lite i perioder. Jag började sminka mig dagligen när jag var tio, slutade första året i gymnasiet, började igen sista året på gymnasiet, slutade när jag bodde i Moskva, började igen i Stockholm, hade paus ett par år, ja, så har det alltid varit. Det är säkert så att jag börjar igen om jag hittar inspirationen men eftersom smink inte är viktigt för min självkänsla eller för att jag ska kunna gå på fest eller till jobbet så behövs det lust och inspiration för att driva på mig och den lusten har flyttats. Jag uttrycker min kärlek för färg i smycken och i naglar just nu. Jag har liksom ingen anledning att sminka mig också.
Sminkan

Postat av: Karusell
Publicerad 2012-08-11 01:30:39

Men... Är det så illa att det till och med är sminkvägran? *klappas lite på* Kör inte förrän du känner suget igen. :) Även om du är himla bra på det. :)

Svar: Jag vet inte hur du tänker att jag menade men det är inte något sminkhat, bara att jag inte vill lyfta penslarna just nu. Jag mår inte dåligt av det på något sätt.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela