Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Girly Bits January Morning

Publicerad 2012-08-26 13:50:00 i Naglar - glitter för layering,

Vi kör vidare på mitt ABC-tema och kommer till J. January morning från Girly Bits är ett lack jag köpte mest för den vackra berättelsen om lackets tillblivelse. Pam som gör Girly Bits förlorade sin far och om jag minns rätt så är lacket en tribut till honom inspirerad av hur trädgården såg ut på morgonen efter begravningen. En sådan där magisk januaridag med frost som gnistrar och täcker trädens grenar och får allt att se förtrollat ut. Jag vet inte, det lät liksom trösterikt och fint och jag köpte lacket. Sen visade det sig att det inte är ett lack för mig men jag tycker fortfarande att  historien är fin. Jag tänker ju på min moster som dog när jag var 17 varje gång jag lackar med något vampigt så kanske var det därför det här lacket grep tag i mig. 
January Morning är en skir historia i vitt med glitter i. Jag har provat det en gång förr, över vitt, och det var hemskt. Så hemskt att jag gjorde ett inlägg med det som jag raderade ur arkivet innan jag visade det. Det såg omodernt sockerbitsvitt ut. Jag provade alltså igen men den här gången över Nubar Marble Tower. Ett ljust grått krämlack. Det blev lite, lite bättre än det första försöket men fortfarande inte bra. Ids jag göra ett tredje försök så blir det över OPI Don't Touch my Tutu men funkar det inte då så vet jag inte vad jag ska göra. 
Girly bits säljs på Llarowe och lacken jag har är top coats eller rätt skira och gör sig bäst som layeringlack med undantag av min absoluta favorit, Stormy Skies. Det är alla fall min erfarenhet fast jag har inte jättemånga av lacken. Det är dock vackra glitter- och skimmerlack som inte är av den tröga och tungjobbade glitterbombstypen utan trevliga, lättmålade och tunna glitter som torkar utan problem. 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-26 14:35:00

Tycker namnet känns väldigt passande för lacket! Och jag tycker att det ser riktigt trevligt ut över ett grått lack. :-)

Svar: Jag tycker de tär okej men jag hade förväntat mig mer.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-26 15:06:37

Fint och rörande.

Svar: definitivt rörande.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-26 16:09:06

Jag måste säga att jag tycker det ser fint ut! Gillar när det ligger en historia backom ett lack.

Svar: Ja, jag med!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-26 16:37:05

Jag brukar ogilla denhär typen av lack på mig själv, men jag tycker att det var fint på dig!

Svar: Hm... Nja, den blev inte bra på mig heller. Den är finare i teorin än i praktiken.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-26 21:24:00

Åh, så snyggt!

Svar: Tycker du? Jag är osäker.
Sminkan

Postat av: Anna-Cee
Publicerad 2012-08-27 08:56:17

Jag tycker det var jättefint.

Svar: Ja, det är fint. Inte magiskt men fint.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-27 09:22:45

Det ser helt okej ut. Tror dock att det inte finns något lack som någonsin kommer kunna hamna i samma liga som just den där gnistriga frosten som lägger sig på snön. Never ever!

Svar: Nej, det är så spektakulärt vackert när det är sådana dagar. MAn blir helt tagen. Jag älskar vintern!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-27 14:48:00

Det är ett väldigt vackert lack och historien bakom får mig att gilla det ännu mer. Min pappa gick bort för många år sedan och han älskade allt med färg vilket får mig att känna att han skulle gilla min nya hobby :)

Svar: Ja, det skulle han säkert. Tänker du också på vad han skulle tycka om en viss färg och så? Jag brukar tänka mycket på vad min moster skulle tycka om olika lack och vilken favorit hon skulle ha i en speciell kollektion.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-27 15:48:17

Jag tänker ofta på vad han hade tyckt om färger och finishar. Han älskade färger, att fotografera och att samla på onödiga prylar. Så jag är säker på att han hade gillat det här :)

Svar: Ja, då hade ni mycket gemensamt!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-28 19:31:42

Himla tjusigt tycker jag! Tycker nog inte namnet var så passande... Det ser ju mer ut som slask och sånt brukar det ju vanligen inte vara i januari och absolut inte på morgonen. Och om det mot förmodan ändå skulle vara det så är det ändå becksvart ute så det syns i alla fall inte (hej, jag heter Annie och är jättetråkig och övertänker allt)

Svar: Att det ser ut som slask kan ju bero på att jag lade det över grått...
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela