Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett av mina röda frankenlack

Publicerad 2012-08-13 18:21:00 i Nagellack jag frankat,

Är ni sugna på lite mer frankenlack? Jag visade ju ett grönt jag gjort med det grova holografiska pigmentet. Jag var ju himla nöjd med det lacket och ville göra fler färger. Jag har gjort det här på samma sätt, det är en röd jelly med pigmentet i som ger en prismatisk glittereffekt. Jag tycker det ser smaskigt ut!
Jag använde ca 25% av en befintlig röd jelly, resten klarlack och så några knivsuddar pigment. Det är förvånandsvärt täckande ändå, ungefär som jellyn var innan. Man behöver ofta väldigt lite färg i frankenlacken, jag fattar inte varför men så är det. Några få droppar ger mycket färg. Det ni ser här är två lager av lacket och jag tror fasen jag brukar göra tre med original-jellyn. Knepigt det där...  Det glimmar och glittrar jättefint alla fall, och i skugga ser det mest ut som silver men så fort ljuset träffar glittret så får man regnbågens alla färger på det. Jag har så klart en liten film för jag tycker ju det är roligt...
Vad tycker ni? Är det mer jul än sommarlov för er? Jag är galen i rött så jag bär det året om med stor glädje men jag vet att många skyggar för rött med glitter om det inte är julsäsong. 
Ni får en kattbild också, för det gör en alltid glad!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-13 19:23:45

Oj vad härlig den ser ut! Fruktansvärt tjusig :) Och katterna är ju för söta, som vanligt ^^

Svar: Visst blev den bra! Och katterna är verkligen så söta de kan bli, tycker alla fall jag.
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-08-13 19:37:34

Ahhh kissarna... Camelot har nu drabbats av samma sak som Edit...så nu blir det tabl varje dag :(

och ja hehe jul är enda gången jag kan tänka mig att bära rött..

Svar: Åh nej... Hoppas han kommer må bättre efter att ha kommit igång med medicinerna och att det inte slutar med att man upptäcker andra fel också. Jag håller tummarna för er båda. Pussa Camelot från mig.
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-13 19:46:34

Jag bär Perceval idag så för mig är det gärna rött närsom! Det här var väldigt snyggt och effektfullt pigment. Katt, ja tack!

Svar: Rött är alltid rätt!
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-13 20:36:46

Jädrar i min lilla låda vad snyggt! Hade det där varit tillgängligt i butik hade jag köpt ett snabbt som ögat.

Svar: Vad roligt att höra!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-13 21:03:02

Du har helt rätt i att det ser smaskigt ut! Väldigt snyggt!

Svar: Ja, det blev väldigt fint. Jag är nöjd med mina små frankens faktiskt!
Sminkan

Postat av: cc
Publicerad 2012-08-13 21:10:59

svar: tack :) ska pussa honom... det kommer bli knepigt att få i honom tabl men det ska väl gå..

Svar: Edit fick sina i lite färskost. Det var svårare att spotta ut och smakade bättre.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-13 21:46:30

Väldigt fint!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-13 22:18:11

Men åh, ser ju ut som gnisstrande jordgubbar ;)

Svar: Det lät vackert!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-13 22:19:53

Verkligen smaskigt!

Svar: Ja, den blev bra, jellyn.
Sminkan

Postat av: Liza
Publicerad 2012-08-13 22:29:31

ooo va snyggt blev sugen på att lacka med rött nu. men orkar inte nu de e försent nu ut med vovvsen gonatt!!

Svar: Rött är snyggt!
Sminkan

Postat av: Myra
Publicerad 2012-08-13 22:54:34

Fy så härligt detta lack är!

Svar: Jag tycker själv det blev fint!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-14 06:06:07

Verkligen ett smaskigt lack! Men ja när du säger det, mer jul än sommar för mig. Det utesluter ju dock inte att jag tycker det är ett väldigt tjusigt och lyckat lack. Superfin bild på katterna dessutom!

Svar: Katterna är så fina tillsammans. Lacket blev riktigt bra.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-14 06:16:44

Jag har inget emot ett rött glitterlack mitt i sommaren :D Jättesnyggt!! Det glittrar så fint!! Fin nyans också! Blir sugen på att franka mer själv, men jag har för få tomma flaskor :D
Kissemissarna är så söta ihop!

Svar: Jag köper ofärgat lack från depend och frankar i de flaskorna. Man behöver ändå så mycket ofärgat lack. Jag blev nöjd med det här precis som med det gröna med samma pigment.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-14 09:32:54

Supersnyggt! Och jag bär gärna rött vilken dag på året det än är. Kanske lite mer sällan på just somrarna dock, nu när jag tänker efter...

Svar: Jag älskar verkligen rött året om men man hinner ju inte bära alla färger man vill för det är ju så mycket som är snyggt. Vilka I-landsproblem man har...
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-14 14:39:23

Haha vad lustigt det där med täckningsförmågan! Riktigt fint blev det hur som helst!

Svar: Ja, man skulle ju tro att ett lack med 80% ofärgat lack skulle bli väldigt skirt... Nå, det blev bra den här gången och jag är nöjd!
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-14 19:26:52

Åh, väldigt vackert! Det får till och med mig att gilla Jelly :)

Svar: Vad roligt att höra!
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-14 20:46:57

Åh, superfint! Och det är ju ganska rött, som är extra somrigt, och hologlitter är ju egentligen bäst på sommaren ;D
Så somrigt tycker jag det är. Men å andra sidan så gillar jag också rött året om! :)

Svar: Ja, rött är en härlig färg alla årstider. Håller med om att den ljusa röda färgen gör det lite extra somrigt.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-14 20:47:45

ganska LJUST rött, skulle det ju stå :P

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-14 21:20:45

Superfint lack, bra gjort! :)
Katterna är sinnessjukt söta!

Svar: Tack! Jag var själv väldigt nöjd med lacket. Katterna är himla söta, det håller jag med om.
Sminkan

Postat av: CC
Publicerad 2012-08-14 22:56:18

svar: tack för tipset! Cammie sväljer jättefint.. han tycker bara inte om plasthandskarna jag har på mig haha (fick förklarat för mig att man ska vara mkt försiktig med hormontabl så man inte får i sig nåt själv)

Svar: Vad bra att du fick honom att ta tabletten fint nu! jag hade inte handskar. Är ju inte gravid. Tror det räcker med att man tvättar händerna efteråt men jag svär inte på det. Det var alla fall den rekommendation jag fick när jag hämtade tabeltterna. :D
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela