Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ett av mina frankenlack

Publicerad 2012-08-07 14:58:00 i Nagellack jag frankat,

Jag ägnade en kväll här för lite sen åt att franka lite nagellack. Dels har jag lovat Andrea en Erin så den skakade jag ihop, jag gjorde även tre lack till Sofia som hon ska få i present och så gjorde jag ett till mig. Jag vet inte vad jag ska kalla den så har ni namnförslag tar jag glatt emot dem.
Det är ett blåbaserat mörkgrönt krämlack, lite klarlack (jag borde haft i mer egentligen för att få den lite mer jellylik men jag kan alltid reglera det i efterhand) och så ett holografiskt pigment som är ordentligt grovt så det blir ett prismatiskt glitter i lacket. 
I skugga ser det mest ut som silver som simmar i den lite petrolgröna basen. Vackert så med men det blir mer spännande i solsken eller elektriskt ljus där glittret vaknar till liv och reflekterar alla färger. Som vanligt kan jag inte fånga det på bild. Det är lite som solgnister i en mörk vattenyta.
Jag försökte fånga det på film men jag vet inte om den heller blev så himla bra. Lacket blev dock bra. Jag gillar det! Det är ju roligt att franka, jag hade nästan glömt det. 
Jag måste testa det här pigmentet i andra färger på baser också. Mörkrött, lila, blått... Finns ju massor av vackra varianter och jag har massor av pigmentet. 

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-07 15:36:42

Jag tycker att det ser väldigt glittrigt och fint ut, både på dina bilder och på filmen. Bra jobbat!!!

Svar: Ja, jag tycker jag gjorde ett himla fint lack, faktiskt!
Sminkan

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-07 16:33:46

Urfint! Om du testar pigmentet även i andra baser blir det ju en hel liten kollektion :)

Svar: Sant. En liten kollektion på vilket tema då? Namngivning är inte enkelt...
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-07 17:40:13

Det var ett riktigt läckert lack!

Svar: Tack!
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-08-07 18:28:16

Löjligt vackert, perfekt basfärg och prismatiskt glitter blir sällan fel :) Dina frankens är alltid så bra!

Svar: tack! vad roligt att höra!
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-07 18:47:06

Så vackert! Jag skulle också vilja franka lite, men jag har liksom inga idéer om vad jag ska göra. Och jag vill inte bara köra och hoppas på det bästa för jag tror att det skulle bli som när man var liten och blandade leklera i olika färger så att det bara slutade med att allt blev brunt....

Svar: Nej, jag har också lite dåligt med visioner. alla hololack är ju redan gjorda nu så vad finns kvar?
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-07 19:08:48

Åhh, vad fint! Så jäkla härlig basfärg, och så fint med det prismatiska glittret. Det här hade jag gärna burit idag! Har nämligen lackat om fyra gånger idag, och inte hittat något jag trivts bra i alls. Fattar inte vad mitt humör håller på med, och jag fattar ännu mindre varför jag plockade av Deviantly Daring. Inte lätt att vara dum i huvudet ibland.

Svar: Jag gjorde en till dig, som jag skrev i mailet. Och jag vet vad du menar. Jag brukar välja en gammal goding som man aldrig blir besviken på i de lägena. Något lättlackat. Någon speciell finish vet jag inte dock.
Sminkan

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-08-07 19:49:11

Riktigt snyggt, känns lite juligt och härligt! De som ploppade upp i mitt huvud var Glittering Goblin lr BlingBling Goblin:-)

Svar: Bra förslag! Jag gjorde en röd alldeles nyss och den blir nog tokjulig. :D
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-07 22:23:42

Otroligt snyggt! Bra jobbat!

Svar: tack! jag är väldigt nöjd själv.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-08 13:37:36

Åh tack så mycket! En Erin till MIG! :D Jag hade förmodligen blivit lika glad över det här också, hjälp så vackert det är!

Svar: Jag behöver en adress att skicka till. Maila mig så postar jag den.
Sminkan

Postat av: Feline
Publicerad 2012-08-09 04:02:23

Verkligen otroligt läckert! Rätt upp i min allé. :D

Svar: Jag är riktigt nöjd med det, det är jag faktiskt. Det blev nästan perfekt!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela