Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depends holografiska kollektion

Publicerad 2012-08-07 21:50:00 i Nagellack - kollektioner,

 Depend är ett svenskt kosmetikmärke och de är väl mest kända för sina nagellack i 5ml flaskor. De brukar vara snabba på att fånga upp trender och de har de gjort även i år. Till sommaren släppte det en kollektion med 12 holografiska lack och jag hoppas verkligen ni har snappat upp några av dem för de är verkligen fina. Flaskorna kostade nästan 50 kronor styck, vilket är dubbla priset, och det är ju inte ovanligt att hololack får en lite högre prislapp eftersom det holografiska pigmentet är förhållandevis dyrt (jämför med t.ex gamla OPI DS och även China Glaze holografiska kollektioner kostade mer även när de släpptes än vad detas core-lack gjorde. Den holografiska kollektion som Color Club släpper nu i Augusti kommer också med en högre prislapp). Det tråkiga är att 5ml inte räcker långt.
 
12 lack alltså, alla faktiskt väldigt fina. Flera av dem är ganska skira och flera av dem kräver upp till fyra lager för att få samma färgdjup på nageln som i flaskan. Några är välpigmenterade och lite tjockare att måla med. Ni hittar inläggen till varje lack i länkarna under bilden. Inlägget är extremt långt dessutom eftersom det är 12 lack och jag har med både bilder med länkarna och så de tolv videoklippen på lacken. Jag tycker videoklippen tillför en hel del vad gäller holografisk effekt så är det något lack ni funderar extra på så rekommenderar jag en koll på filmen. 
 
Mina favoriter är Denim Blue, Sand Grey, Laurel Green, Heather Pink och Ocean Green med Ocean Blue och Steel Blue som Raspberry som runner ups. Vilka favoriter har ni?
2026 Sand Grey
2035 Laurel Green
2034 Steel Blue
2033 Ocean Blue
2028 Heather Pink
2029 Charm Pink
2030 Plum
2031 Lavender
 
Och i annat bildformat eftersom just det mystiskt ändrades mitt i mitt swatchande eftersom blogg.se transformerades till den buggiga röra det är just nu och i och med det fick större bilder:
2036 Ocean Green
2027 Raspberry
2025 Silver
 
Och som videoklipp:

Kommentarer

Postat av: Nagelmania
Publicerad 2012-08-07 21:56:19

Filmklippen är verkligen en jättebra grej, tack! Jag måste nog skaffa mig Sand Grey också tror jag...

Svar: Den får du inte missa! Den är helt klart en av de bästa i kollektionen!
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-07 22:20:01

Otrolig kollektion! Min absoluta favorit är Sand Grey!

Svar: Ja, den är verkligen vacker!
Sminkan

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-08-08 00:36:55

Jättefina swatchar, men tyvärr är de här lacken för bleka och pastelliga för att väcka mitt habegär. Eller så är det lika bra med tanke på att jag verkligen borde minska på inköpstakten en aning... De är förstås fina, bara inget för mig.

Svar: Ja, jag behöver också bromsa lite. Man vill ju hinna återanvända lacken också.
Sminkan

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-08-08 08:07:00

Vilket maffigt och trevligt inlägg! Jag har ju hela gänget, och samma favoriter som du.

Svar: Ja, du har ju bra smak så det är klart vi har samma favoriter! :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-08 08:16:10

Videoklippen är verkligen ett fantastiskt tillägg till din vackra bilder! Bra initiativ att börja med dem, om jag inte redan sagt det. :)

Föga förvånande gillar jag Laurel och Ocean Green och Denim och Ocean Blue bäst. Inte tillräckligt mycket för att köpa något av dem dock. Jag kan verkligen inte komma över min aversion till Depend av någon anledning..

Svar: Vad roligt att du gillar videoklippen! Faktiskt har jag inte fått så mycket positiv feedback för dem innan. När jag frågade någon gång så var de flesta lite "meh" och tycke det var onödigt. Jag gör dem ju för mig och för att jag tycker de tillför så jag har inte påverkats av det, men det är kul om andra också ser deras värde.
Klart du gillar dem bäst och klart du inte ska ha några. :D
Sminkan

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-08-08 09:39:29

Har testat två av dessa hittills men köpte såklart alla och ligger givetvis efter. Borde ha någon vecka semester till...

Ocean Green älskade jag verkligen och funderar på en back-up.

Svar: Ja, man borde nagelblogga på heltid för att hinna med allt. ;D
Sminkan

Postat av: Little Miss Nailpolish
Publicerad 2012-08-08 13:26:04

Omg vilket sammanträffande! Sitter precis och lackar mina naglar med 2035 Laurel Green när jag såg ditt inlägg!! :D
Premiärtestar den och hoppasatt jag kommer gilla den. :)
Gillar verkligen att du tar dig tid med att göra filmklipp!!! Keep up the good work! :)

Svar: Tack! Roligt att höra att filmklippen uppskattas. Jag tycker dem ger en hel del som stillbilder inte kan.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-08 15:27:42

Jag har bara några av dem, men jag skulle nog hålla med dig i dina favoriter! Det är dem jag har, minus Heather Pink.
Back up:er är ett måste, behöver en till Denim Blue! :)

Svar: Japp, backuper är ett måste!
Andrea, varför nagelbloggar inte du? Du har ju massor med lack och hänger med bra i trender och så.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-09 22:05:44

Många tjusiga lack. Synd att priset är lite högt, annars hade jag nog köpt back uper, men nu får det nog vara.

Svar: Ja, det är synd att man inte kan unna sig hur många som helst av dem.
Sminkan

Postat av: Gosia
Publicerad 2012-08-10 22:34:02

I have two out of these but I want them ALL!!! they are stunning!!!

Svar: Yes, it is a very nice collection!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela