Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Purr-fect Plum

Publicerad 2012-08-11 09:35:44 i Naglar i lila,

Tråkiga och dåliga bilder på ett lack som inte inspirerar särksilt mycket. Det här var en stor besvikelse. Jag hade inte så höga förväntningar på China Glaze höstkollektion On Safari men Scrangie fick mig ändå att slänga ner några av dem i ett paket från TD. Purr-fect Plum var den jag trodde jag skulle gilla mest, en lite dammig purpurlila liksom, vad kan gå fel? Ja, formula kan ju alltid påverka så klart. I det här fallet är formulan lackets fall.
Det är klistrigt och tjockt och flyter inte ut bra på nageln. Jag hatar att måla med det. Jag provar tunna lager för att bygga lacket men det funkar dåligt för lacket känns som att det biter sig fast i underlacket och inte vill följa med penseln alls. Jag provar med flödiga lager och får översvämning istället. Jag vet inte hur man ska måla med det för att få det att fungera, Bilderna är från försök två som ändå blev något bättre på bild. Två flödiga lager. Jag har försökt städa lite efter att lacket flutit ut men som vanligt ser det inte bättre ut utan bara färgar in mina nagelband och ger en annan sorts kladdighet än innan, men fortfarande kladdigt.Färgen är inte tillräckligt intressant för att motverka min aversion mot formulan. Den är helt okej men inte hänförande. Jag vet inte ens om jag kommer bry mig om att tunna det och se om det blir bättre så. Jag vet inte, jag känner inte att det är en färg som jag orkar jobba med för att få att funka. Vad tycker ni om Purr-fect Plum? Är det en färg som ni kommer köpa i höst?

Kommentarer

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-08-11 10:22:34

On Safari står högst upp på priolistan när min ekonomi börjar repa sig efter semestern, och det här var ett lack jag hade tänkt att köpa därifrån faktiskt. Gillar färgen jättemycket, men det känns som att det går att hitta liknande hos andra märken som inte har en så besvärlig formula? Du har fått mig att tänka över detta.

Svar: Ja, jag är inte så förtjust i något av lacken jag provat förutom Kalahari Kiss. Men det är ju inte så många jag köpt heller och Desert Sun och en till står oprovade.
Sminkan

Postat av: Gelic' nail art
Publicerad 2012-08-11 11:05:06

Jag är lite svag för brunalila lack som är härligt mörka. Snyggt på hösten som helnaglar! Men detta lockade mig inte alls, färgen kändes inte klockren och sen när du skriver hur besvärlig den är så blev jag inte mer sugen. Finns andra lack som är mycket roligare och snyggare som ligger före i kön om man säger så.

Svar: Ja, jag skulle inte rekommendera det här, det skulle jag inte.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-11 11:10:12

Har inte köpt ett enda lack från den här kollektionen faktiskt. Så kommer det nog förbli!

Svar: Nej, Kalahari kiss är den enda av dem jag köpte som jag har gillat hittills. Har två kvar att prova.
Sminkan

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-08-11 11:22:46

Nja, ska jag skaffa något mer än Man hunt (som jag ÄLSKAR) så kommer det vara Adventure red-y. Bara för att jag är galen i rött.

Svar: Bara var beredd på att den färgar naglarna. Mina har inte hämtat sig än och efter en omgång Flirty Tankini på det så är mina naglar nu barbierosa...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-11 11:30:08

Nej, inte min kopp te. Det ser ganska trist ut.

Svar: Visst gör det. jättetrist.
Sminkan

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-11 12:46:04

Jag gillar färgen och kan nog tänka mig att köpa den. Har redan 2 från kollektionen varav Man Hunt är den jag provat och älskar!

Svar: Jag köpte inte Man Hunt, den såg inte så unik ut. Inte för att den här heller är unik nödvändigtvis. Jag valde kanske fel.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-11 14:24:27

Nej, den här hade jag tänkt hoppa över, och det gör jag nog rätt i ;)
Det finns andra liknande lack som är snäppet vassare!

Svar: Utan tvekan är det så.
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-11 15:40:50

Nee, inte impad av färgen och med beskrivningen av formulan så lockar den inte alls faktiskt. Men det är bra, jag har ju många lack och ser gärna att jag slipper känna så stort sug efter alla kollektioner...

Svar: Inte lockad? Inte konstigt! Nej, vi har andra lack att köpa i höst, både du och jag.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-11 17:05:49

Typiskt höstlack som jag annars faller för, men jag hoppar nog över detta ändå då jag redan har liknande. Eller också är jag inte riktigt på hösthumör än...

Svar: Nej, det är inte så lockande som jag hade trott det skulle vara när jag köpte det.
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-11 19:11:21

Tycker hela kollektionen ser trist ut, inga som helst planer på att beställa nå ur den!

Svar: Låter klokt!
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-11 22:51:06

Nej, jag kommer definitivt inte att köpa det. Vare sig för färgen eller för formulan, hehe! Vill jag ha ett lack i den färgen kör jag på mitt älskade We'll always have Paris. Det är kanske inte en exakt dupe, men det är tillräckligt nära och fantastiskt att måla med, räcker för mig! :)

Svar: Jag skulle nog ha gillat färgen mer om formulan varit mer samarbetsvillig.
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-12 10:41:20

Jag tror att jag redan har beställt det här lacket... det var antingen det här eller så var det ett annat mörkt lack ur kollektionen, bara för att jag hade en plats över i beställningen.

Jag tycker verkligen om färgen, men det låter ju inte så kul med en sådan där formula. Hoppas att det är ett annat lack jag får hem sen!

Svar: Jag ska tunna, tunna, tunna ut det och sen njuta av det. Japp. Så ska jag göra. Jag har ett annat mörkt också, Prey tell? Något åt det hållet. Den är tunn i formulan men lite rinnig också. Fantastiskt fin färg dock!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela