Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Liquid Leather

Publicerad 2012-08-14 18:37:10 i Naglar i svart, grått, silver,

Jag har ju inte gjort av med så många flaskor lack eftersom de inte hinner användas så många gånger per år. Jag berättade att jag är på min andra flaska av Zoya Ivanka och den har jag haft god hjälp med plus att jag hade den som pedikyrlack i en smärre evighet. Det här är också ett lack jag gjort slut på en flaska av, En och en halv faktiskt. Det är dels mitt svarta favoritlack och dels är det helt perfekt för att franka med. China Glaze Liquid Leather. En svart jelly/halv jelly som täcker med tre lager och är glossig, glossig, glossig!
Om den är en jelly eller inte är väl en aningens omtvistat men den har många jellyegenskaper. Den ser lite genomskinligt ut och ger ett ständigt vått intryck. Glansen är underbar! Den är enkel att måla med, det är en härlig formula, och den har en helt normal torktid. Det som gör att jag ändå jagar efter ett svart krämlack är att jag tycker det känns onödigt att måla tre lager om man ska ha det under ett annat lack i en layering. Ska jag bara ha svart för att svart är snyggt, vilket det är, så väljer jag självklart Liquid Leather.
Ni minns att jag pratade om att det är perfekt att franka med. Vill man ha ett bra, kolsvart, holografiskt lack är en kombination av ofärgat lack, detta och en skvätt av valfritt linjärt hololack ett perfekt recept. Det blir dessutom inte mindre täckande för att man mixar upp det med det klara lacket. Jag vet inte hur det funkar men 25% holo, 25% LL, 50% klarlack ger dig svart holografiskt lack. Jag har gjort två varianter, Bran och Air&Darkness, och båda är kolsvarta. 
Vi avslutar med något annat som är svart. Siv. Visst är hon söt när hon myser med Signe. 

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-08-14 18:50:37

Så himla svart och snyggt och blankt, som min lille valp :)

Svar: Japp! Svartast och blankast i världen!
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-14 18:52:40

Det är ett fint svart lack. Men det är synd att man måste måla tre lager, jag är ganska lat just nu och har mkt liten lust att måla mer än tre lager av något. Inte jättetroligt att jag halar fram Calender Girl i veckan precis;) Katterna är iiiisöta!

Svar: Ja, men är man lite flödigare kan man ju klara sig på ett eller två. Jag har klarat mig med ett lager när jag använde det förr men jag är ju så snål, så snål...
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-14 19:23:57

Vilket trevligt svart lack! Det åker genast på "att komma ihåg att handla"-listan!

Svar: Det är utan tvekan det bästa svarta lack jag provat vad gäller utseende.
Sminkan

Postat av: Linda/Lackmonster
Publicerad 2012-08-14 19:51:55

Jag avgudar Liquid leather! Ett oumbärligt lack i samlingen.

Svar: Ja, om man gillar svart så är det nog det!
Sminkan

Postat av: Fanny
Publicerad 2012-08-14 21:17:49

Liquid Leather är mitt favoritlack i kategorin svart.
Så himla glansigt och fint!
Otroligt söta kissar, btw.
Siv är ganska lik en av mina katter.

Svar: Ja, den har en väldigt vacker glans. LL är definitivt snyggast av alla svarta jag provat.
Det är något speciellt med svarta katter.
Sminkan

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-08-14 21:41:19

Mmm glansen är ju underbar! Och katterna också :)

Svar: Katter är vinst varje gång!
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-14 22:06:15

Har hört så många hylla LL så jag måste nog skaffa en flaska själv så småningom.

Svar: Utseendet på det är helt underbart! Så glossigt!
Sminkan

Postat av: Aila
Publicerad 2012-08-14 22:58:59

Älskar LL, superglossig och så namnet bara ;) . Enda lacket jag har gjort slut på är CG Black Diamond, älskar det!

Svar: LL är väldigt vackert och ja, namnet är bra också. Black Diamond har jag men har nog bara använt ett par gånger. Det är också himla snyggt.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-14 23:11:43

Katterna är så söta <3 Jag har faktiskt aldrig testat Liquid leather men det verkar ju vara ett bra lack när man "bara" vill ha svarta naglar. Ser ju verkligen ut som såna där kinesiska lackade boxar.

Svar: Ja, är man ute efter svart finns inget snyggare. Är man lite generös kan man ha den som underkläder också för det måste ju inte alltid vara hundra procent opakt då, men jag tycker det är lite slöseri. Har hellre ett vanligt krämlack som bas då.
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-14 23:41:34

Underbara Siv! :)
Jag håller helt med dig, älskar Liquid Leather!
Det är det jag också väljer, när det ska vara "bara" svart och glossigt!

Svar: Visst är det helt underbart på naglarna med den bästa glansen!
Sminkan

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-08-15 14:05:03

Är helt klart en favorit hos mig med har redan skaffat mig en backup flaska, och vilket bra tips med att franka fram ett svart holo lack, det ska jag helt klart testa

Svar: Ja, det är jäkligt enkelt att göra svarta hololack. Vill man ha dem svartare minskar man lite på proportionen holo till förmån för LL, Experimentera dig fram till en bra mix av svart kontra holoeffekt.
Sminkan

Postat av: Annie
Publicerad 2012-08-15 18:37:50

LL är riktigt snygg! Och av dina bilder att döma så verkar Siv och Signe vara väldigt kramiga av sig <3

Svar: Du anar inte hur kramiga de är. Galet kramiga. Med varandra alla fall, och med Siri när hon tillåter det. Jag däremot är lite utanför... :D
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-16 08:32:46

Liquid Leather var ju alltid det svarta lacket jag plockade fram förut när jag ville ha svarta naglar eller bara en svart bas, men jag har glömt bort det. Tror faktiskt att jag har hittat det perfekta svarta lacket sedan dess också! Jag ska testa det snart igen och se om det verkligen stämmer. Sen en billigare variant som funkar på ett flödigt lager även om naglarna är långa... Jag måste ju plocka fram min flaska av LL som nästan är slut, och testa den igen!

Svar: Vilket är det perfekta svarta? Berätta genast!
Sminkan

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-08-17 00:10:08

ChG LL är det som oftast åker på ja..och Orly Liquid Vinyl och Zoya Raven står skamsna kvar i lådan...

Svar: Ja, det är så. Jag har hur många svarta som helst men ska det vara en snygg svart manikyr är LL bäst.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-18 00:01:14

Jag har faktiskt precis beställt Black Onyx (OPI) för att jag inte var nöjd med appliceringen av detta lack sist jag använde det. BO ska ju vara just ett krämlack, och BL är inte det -- och jag har egentligen inte tålamodet att måla svart med något som är både genomskinligt och streakar, ibland till och med efter flera lager (skandal!). Svart vill jag ha tätt direkt, återstår att se om BO kommer att göra mig nöjd!

Svar: Ja, jag förstår i och för sig vad du menar. Jag har några svarta, pigmenterade lack men nackdelen med dem är att jag inte skulle bära dem för sig. De är så platta på något vis. Då kan de bara fungera som underkläder till andra lack.
Sminkan

Postat av: Anonym
Publicerad 2012-08-18 00:01:57

Hoppsan! BL = LL.

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-18 00:02:19

Hoppsan igen (jisses!). Miss Pussy som skrev BL = LL :)

Postat av: Linnéa
Publicerad 2012-08-18 13:33:06

Det här lacket var ju urfint! Men det perfekta (enligt mig) svarta lacket att ha som underkläder är faktiskt, tro det eller ej, Viva la Diva! Täcker med bara ett lager, superlätt att lacka med och ger en bra yta att lacka andra lack över. Men som du sa, att bara använda ensamt blir det nog lite "platt"

Svar: Ja, det finns många enlagerskrämlack i svart men inget av dem är snyggt på egen hand. Tyvärr.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy på egentligen fel inlägg
Publicerad 2012-08-19 03:34:44

Sminkan, snälla rara, det är en sak jag har tänkt fråga dig hur länge som helst men alltid glömt av. Var, var, var har du köpt Eyekos Cosmic Polish?

Svar: Från Eyekos webshop. Alla mina Eyekolack är köpta så.
Sminkan

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2012-08-19 22:51:37

Jo, men det är slut där och har varit ett tag. Likaså på någon annan webshop jag kollade, och finns inte på ebay heller. Aja, har ju velat ha lacket i år (men inte kommit mig för), så jag får väl vänta lite till .. Hmpf ..

Svar: Har inte Eyeko slutat med nagellack?
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela