Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze For Audrey

Publicerad 2012-08-21 06:39:00 i Naglar i blått,

Tillbaka till det pastellblå och dessutom till en klassiker. China Glaze For Audrey var kanske först att plocka fram den Tiffanyblå nyansen på naglarna men det är inte bäst. Nubar Mod Aqua är mer i min smak när det gäller lackegenskaper. Fortfarande så är det ju roligt att ha även det här lacket i samlingen, speciellt med tanke på hur hypat det blev när det kom och hur ofta man ser det omnämnt på olika lackforum och så. Jag stod emot länge innan jag köpte det och blev faktiskt besviken när jag väl provade det. Nu har jag lärt mig att det gör sig bäst med ett annat lack under. Jag får en jämnare och enklare applicering om jag har underkläder. Lacket är alltså opakt utan underkläder men för att slippa få det strimmigt och segtorkat så kör jag alltså ovanpå ett annat lack, i det här fallet Picture Polish Tiffany, 
Det här är första gången jag faktiskt uppskattar det här lacket till fullo. När appliceringen inte kräver för stora ansträngningar och resultatet är slätt och blankt så känner jag mig nöjd och tillfreds. Det är ju en härlig färg, Nu kan jag se det utan attt behöva irritera mig på strimmor. 
Vi avslutar med en bild på Siv för om Mod Aqua fick kattbilder ska väl For Audrey också ha det. 
Och en till bild fast en söt med Signe. ♥

Kommentarer

Postat av: Helena
Publicerad 2012-08-21 08:10:01

Färgen är väldigt behaglig synd att appliceringen är jobbig.

Svar: Men alla tycker inte den är jobbig att måla med. jag är ju kinkig och så finns ju det perfekta Nubar Mod Aqua...
Sminkan

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-08-21 13:57:36

Jag har faktiskt precis köpt det här haha, fick hem det igår. Nu blir jag lite nervös över appliceringen, men får väl se! Fin färg iaf, hoppas jag trivs i den trots ljusheten.

Svar: Du vet ju hur jag är, jag kan ju inte hantera ett tjockare lack utan problem...
Sminkan

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-08-21 15:22:22

Vilka fina bilder på ett fint lack! Jag har också detta och tycker om det. :-)

Svar: Det är ju ett, idag, klassiskt lack.
Sminkan

Postat av: Veronica
Publicerad 2012-08-21 18:08:19

Den är fin men lite rinning för mig. Men en fin nyans som sagt. Men jag tror jag är nyfiknare från Mod Aqua. Så söt Siv är och vad hon har vuxit!

Svar: Mod Aqua är så mycket bättre på alla sätt.
Siv växer men är fortfarande så liten mot de andra. :D
Sminkan

Postat av: Mia
Publicerad 2012-08-21 18:53:27

Färgen är jättefin! Somrig.

Men söta Siv... åh. Den sista bilden med Siv och Signe är ju bara bedårande söt... åh så gulliga de är. <3

Svar: Ja, Siv och Signe är väldigt söta tillsammans.
Sminkan

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-08-21 19:05:09

Jag älskar färgen på det här lacket! Och Signe är så söt ihop med Siv!!

Svar: Ja, jag håller helt med dig!
Sminkan

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-08-21 19:46:15

Jag gillar det här lacket! Både på dig och på mig. Mod Aqua låter väl kanske lite vassare i formulan när du berättar om den, men jag tror inte jag hade några problem med appliceringen av Audrey ändå. Måste nog testa igen snart!

Svar: Ja, färgen är vacker. Jag vet att du gillar den. Jag med men som sagt, Mod aqua... :D
Sminkan

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-08-22 21:47:01

Älskar bilden på Signe och Siv, de har så söta små hakor! Det har vår katt med, hon är en gullhaka:)

Svar: Ja, det är sant. De ha små gullhakor allihopa!
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela