Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Karina

Publicerad 2012-04-15 09:19:13 i Naglar i rött,

Jag berättade ju om mitt rödsug som kom över mig igår. Trots att jag tyckte att det blå lacket jag bar var så oerhört vackert så bytte jag ändå inom några timmar till rött. JAg valde dessutom ett rött jag visste skulle vara precis vad jag längtade efter. Det är Zoya Karina som kom med Wicked-kollektionen.
De här lacken är så himla bra! Alla Wickedlacken har enastående formula, täcker med två lager, torkar på minuter och är bara  helt perfekta. Karina är ett helt fantastiskt rött dessutom. En kall underton, en finish som påminner om ett metalliclack på en bil. Det är tätt packat med skimmer som är en nyans ljusare rött än basfärgen. Det är så himla snyggt! Så blankt och med sådan lysande röd färg! Älskar det!
Jag passade på att ta en bild på min nya, rätt galna ring som jag köpt. Jag gillar stora, lite överdrvna, smycken. Och jag älskar rött! På ryska har orden rött och vacker samma rot. Jag håller med. Rött är den enda färg jag gillar på allt. Heminredning, kläder, nagellack, ögonskugga... Allt!
Signe är inte röd. Någon gång i livet ska jag ha en röd katt men nu har jag inte det. Signe är dock söt och älskar att posera för kameran.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-15 10:30:39

Wow, verkligen en fantastiskt vacker röd! in färg och underbart skimmer. Och baby Signe, en sån liten sötis hon är! Hur länge har du haft henne?

Postat av: Honi
Publicerad 2012-04-15 10:43:58

Söta söta Signe :) Gullet nr 1! Karina har jag funderat på ett bra tag, men sen fick jag Essie Jag-u-are och funderar lite på om dom inte är väldigt lika ändå..

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-15 11:05:14

Så fin röd färg! Och så Signe förstås som är en riktig liten goding :)

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-15 11:25:54

Pictures of your lovelies always make my day! :) Is Zoya normally available in Sweden? Or do you buy it from somewhere abroad?

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-15 13:58:43

Hmm.. nu fick du mig till att kolla upp hela Wicked kollektionen...den ser ju grymt fin ut!



Puss på nosen till Signe från mig :)

Postat av: Loja
Publicerad 2012-04-15 14:12:54

Wow. Det där nagellacket är fantastiskt. Där hamnade det på listan av Måste Ha-n också.. typiskt.



Och herregud vilken söt katt. Jag förstår verkligen varför du inte kan hålla kameran borta ifrån henne. Hade nog haft tusentals bilder varje dag på henne :D

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-15 15:20:24

Ser riktigt fin ut!

Postat av: BrilliantNail
Publicerad 2012-04-15 15:21:12

Den här är riktigt, riktigt fin..en underbar röd!

Och Signe är söt som vanligt!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-15 16:33:16

I forgot to add that I like your ring much! Where did you get it?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-15 16:40:08

Det är verkligen ljuvligt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-15 17:59:30

Emma! Jag har haft henne ungefär en månad.



Honi! Jag vet inte om de är lika men Jag-u-are ser väldigt snygg ut på alla bilder.



Helena! Ja, färgen är fantastisk och Signe är söt!



Verunka! No, I buy my Zoya from Beverly Beaute. Sometimes eBay.



Kitty! Zoya gjorde magiska kollektioner ett tag. De senaste har varit lite av besvikelser i jämförelse.



Loja! Det här är ett fantastiskt lack så jag tror inte du ångrar dig.



Lacklycka! Ja, den är enastående!



Brilliant! JA, det är en av mina vackraste rösa och Signe är min lilla gullegris!



Verunka! I bought the ring on eBay. 1 dollar and free shipping. ;D



Nailtastic! Ja, det här är ett superlack!

Postat av: Vikab
Publicerad 2012-04-15 18:01:47

Jättefin röd, gillar just den röda färgvarianten. Zoya har faktiskt många riktigt snygga röda.

Signe är förstås bedårande, som alltid :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-15 18:28:32

Vikab! Du har helt rätt, Zoya har många fantastiska röda!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-15 20:14:57

Otroligt vackert rött lack!

Jag vill också ha en röd katt nån gång om jag får bestämma (och inte katten :D ).

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-15 21:38:31

Men gud så söt Signe är! Gah <3



Hade ju glömt bort att jag MÅSTE skaffa Karina, en otroligt vacker röd! Älskar de här lysande med lite kall underton!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-15 21:58:08

MNPO! Ja, man får se vad som händer. Jag har alltid velat ha en röd katt men sen blir det som det blir och svart har varit den vanligast förekommande färgen på katter i vår familj. Och grå.



Andrea! Ja, det här är ett måste i röda lacklådan! Älskar det!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-16 01:36:20

sminkan, thanks for the tip for the e-shop! Interesting polishes and prices ;-) Unfortunately I can't see Zoya there :-(

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-16 05:43:51

Verunka! I just checked and you are right. They removed them. I am in chock...Damn, this only leaved eBay as an option...

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-16 10:15:29

That's a real pity :(( 'Cause from eBay is alway such high postage...

Postat av: Nail Polish Anon
Publicerad 2012-04-16 11:28:01

Signe why do you have to be so beautiful?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-04-16 15:54:34

Fantastiskt vackert!

Varje gång jag har rött lack undrar jag varför jag inte har det oftare för det är ju otroligt tjusigt ^^



Och apropå vacker så är ju Signe underbar! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-16 19:50:21

Verunka! Yes, I agree... Sad they stopped selling them...



Nail Polisj Anon! Because she is MINE! ♥



Zizzie! Ja, rött är underbart!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela