Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Jacy

Publicerad 2012-04-21 08:44:04 i Naglar i lila,

God morgon alla lördagsläsare. Välkomna. Här sitter jag, halv nio på morgonen efter att ha druckit kaffe och ätit kanelbulle till frukost. Idag har jag en sådan där dag fylld av tråkiga, men nödvändiga, sysslor så jag känner mig inte ett dugg ledig. Bläk. Men, jag ska inte prata så mycket utan istället slänga ut det här inlägget med ett gammalt favoritlack från Zoya, Jacy. 
För många år sedan kom en fantastisk höstkollektion från Zoya, Pulse och Vibe hette de båda delarna och jag har för mig att skimmerlacken var del av Pulse. Japp, det verkar stämma när jag snabbskummar mitt gamla inlägg. Herregud, lacket är från 2008. Så länge sedan känns det inte. Tiden verkligen flyger fram. Hur som helst det är ett fantastiskt lack. Det är lika perfekt  formula som de flesta av Zoyas lack. Penseln är en dröm som gör att man får lacket på plats utan kladd och med enkelhet, lystern är ljuvlig och det täcker med två lager. Ja, torktiden är också bra på mig med ett lager Seche Vite som överlack. Många verkar tycka att Zoya och SV är ett dåligt par men det har jag aldrig märkt själv och jag använder i princip bara Seche Vite nu för tiden. Jag har inte sett någon skillnad när jag använt Poshé och när jag använt Seche Vite vad gäller shrinkage eller så. Seche Vite torkar snabbare och är glossigare så därför föredrar jag det.
Visst är det ett vackert lack! Hela den här kollektionen är helt underbar. Sex vampigt vackra lack i röda och lila toner och de lila är i min smak! Inga mesiga mellanlila utan de ser ut så här, rödbaserade och vampiga. Har ni några av laceken från Zoya Pulse?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-21 10:11:30

Njaee. Jag gillar inte mellanlila rödlila, jag tycker det är tantigt. Min mormor hade ett sånt och det sitter i:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-21 10:41:22

Väldigt vacker färg!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-21 10:53:13

Det här skulle gärna få bo hos mig!

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-04-21 11:09:43

Hej!

Jag började läsa din blogg för ett tag sen och älskar den!

Jag har några frågor om du vill/hinner svara :)?

Har du beställt från beauty4nails nån gång och skickas det från England?

Eller har du beställt från beautybay eller HQ hair?

Känns bäst att beställa från England så man slipper tullen.

Har du någon annan sida kanske som är bra?



Mvh

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-21 12:21:20

Väldigt fint lack! Jag har inget lack från den kollektionen. Jag ska kolla upp dem för det ser så himla fint ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-21 15:22:49

Emma! Ja, jag vet, vi har olika smak på glitter och lila. :D



Nailtastic! Jag gillar den!



Kitty! Ja, jag är nöjd med den.



Jenny! Jag har beställt från HqHair för länge sen men de övriga har jag inte provat. Jag handalar huvudsakligen från USA eller eBay.



MNPO! Ja, det var en toppenkollekton om man gillar den färgskalan.

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-21 19:24:48

Jag kan säga till Jenny att jag beställt flera gånger grejer från beautybay.. Nubars bra pris och Deborah Lippmans i huvudsak för dom är schweindyra i US ändå. Funkar jättebra! Gratis frakt hjälper.. Iaf om man vill lägga lite mindre beställningar är det guld.

Postat av: Jenny
Publicerad 2012-04-21 22:57:55

Tack för svaren!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 19:06:31

Det här ser verkligen ut som perfektion i mina ögon. Känns som ett riktigt jag-lack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela