Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Up Colors Laser Lilás

Publicerad 2012-06-27 07:49:53 i Naglar - holografiska lack,

Jag har egentligen ett helt annat lack på naglarna, som ni säkert kan gissa då det här rätt tydligt är ur arkivet. Man ser det på bildstorleken nu för tiden så jag kan inte lura er. ;D
Arkivet är snabbt krympande men det ligger ännu kvar några inlägg. Sen får vi se hur vi gör här på bloggen. Jag kommer knappast våga lägga upp så mycket i förväg och jag är inte så förtjust i att redigera bilder så förr har jag alltid gjort det i batcher en eller ett par gånger i veckan. Tur att jag har sommarlov. Tur också att jag har så många inspirerande lack att jag fått lite nytändning och känner glädje att få visa er alla skönheterna.
Det här lacket har fått oförtjänt fula bilder. Överexponerade och eländiga och det är en anledning till att det inte publicerats förr. Nu har jag inte lacket med mig så jag kan inte fixa bättre bilder och faktum är att jag inte riktigt gillar Up Colors penslar och formula så jag drar mig lite för att använda dem när det finns andra alternativ. Den här var dock bland de bättre av dem. De blå och lila verkar faktiskt ha en annan formula och täckningsgrad. Jag klarade mig här med två lager och jag upplevde lacket som lite kärvt men lättkontrollerat trots penseln som är lång och sladdrig. Den holografiska effekten är väldigt vek. Grova partiklar ger en lös scattered färgfältseffekt men inte regnbågar. Basfärgen är nästan identisk med Depends 2030 Plum men Depends lack är mer holografiskt. 

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela