Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze OMG-kollektion, en sammanfattning

Publicerad 2012-04-17 20:51:59 i Nagellack - kollektioner,

En av de mest fantastiska kollektioner China Glaze skapat är OMG! En kollektion bestående av linjära hololack med extremt "slät" regnbåge. Lacken är sedan länge ur produktion och de flesta är löjligt dyra på eBay idag. De här lacken var nog mina första holografiska lack faktiskt. Jag köpte dem från Head2Toe för 3 dollar styck, eller vad de nu kostade. Okej, inte alla, men de flesta. Jag köpte inte TMI, OMG eller GR8 i första vågen. TMI fick jag i en swap, OMG har jag idag mer än en flaska av tack vare ett par mycket trevliga damer (jag köpte några flaskor för 3 dollar styck nyligen!) och GR8 köpte jag innan lacken försvann från e-tailers, ca 2008. Frid och fröjd alltså? Nej, jag bytte ju bort flera av lacken när de fortfarande var lättillgängliga och har alltså köpt tillbaka t.ex LOL från eBay för nästan 20 dollar. Japp... Puckat. Här kommer en sammanfattning av lacken utan länkar. Vissa av dem har fler inlägg och jag tyckte det kunde räcka med att se dem så här. Olika format på bilderna, men, lacken är ju gamla och jag valde mina senaste bilder men även dem är utbredda över flera år. Min favorit i kollektionen är utan tvekan  2NITE men FYI ligger också väldigt bra till. Sen älskar jag så klart även OMG och L8R G8R. Jag skulle inte heller vilja vara av med något av lacken utan älskar dem alla för deras unika regnbågar. De skiljer sig klart från andra hololack, även de linjära, då partikelstorleken i dessa är väldigt finkorning. Vad tycker du om OMG-lacken? Vilka favoriter har du bland dem?
2NITE
OMG
BFF
QT
DV8
LOL
IDK
TMI
TTYL
GR8
L8R G8R
FYI

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-17 21:56:42

Oj vilken fin kollektion! Det är svårt att ha favoriter här med sådana fina lack! Men jag kan förstå varför kollektionen heter OMG med tanke både på betydelsen och på lacket som namnger hela kollektionen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-17 22:26:23

Varför, åh varför var du tvungen att visa dem???!!! Igår var jag ju lugn och nöjd med de jag har, nu är jag vansinnig att jag inte köpte alla igen. Åh du är så elak, suck suck...

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-17 23:07:53

It definitely shouldn't be limited. Why do you do this to us, China Glaze?? Nothing after OMG was that spectacular...

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-18 00:01:00

Nu var jag ju inte med i svängen på den tiden det begav sig så jag kan ju inte grämja mig för att jag inte köpte ett dussin av varje då. Men man funderar ju onekligen ibland på vad som kommer bli framtidens lemmings och VHTF lack. Var det überhype redan då på den här kollektionen?



Och ja, den är ju OMG to die for :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-18 06:08:55

MNPO! Ja, det är en fantastisk kollektion!



Emma! Jag är jätteelak...:D



Verunka! I agree, this one collex is the best they ever did!



Kitty! Den var ganska hypad när den kom men mindre än t.ex Muppets var för då var det inte så många kanaler att bygga hypen genom. Fanns inte så många nagelbloggar t.ex.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-18 11:13:37

Åååh, helt fantastiska. Varför kan dom inte släppa något sånt här igen?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-04-18 13:17:25

Åååååh!!! Jag har bara LOL. Helst skulle jag vilja ha QT men 2NITE och DV8 kan också få bo hos mig. Eller helst allihop såklart ^^

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2012-04-18 13:34:46

FYI och OMG är de ur kollektionen som jag mycket mycket gärna skulle vilja äga. Annars har jag de jag vill, 2NITE är nog favoriten. Och L8R G8R

Postat av: ekojante
Publicerad 2012-04-18 16:38:16

När jag ser kollektionen häpnar jag över hur vackra de är. Jag gav bort mina (hade inte hela kollektionen fattades 3 st). Tänk om det ändå fanns lika fina vattenbaseradelack!!!! Tack för bilderna.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-18 19:15:59

Helena! Jag vet inte.



Zizzie! Hahaha, ja, så klart alla vore det bästa. Du skulle nog trivas bra i QT.



Kajalen! FYI går ju fortfarande att köpa för 10-12 dollar hos City Nails och på eBay.



ekojante! Jag fattar inte hur du kunde ge bort dem...

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-18 19:50:31

Så snygga att jag nästan börjar dregla...

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-19 08:03:09

Detta är ju nästan som porr för en holoälskare! Någon gång måste jag lägga vantarna på hela gänget här!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela