Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansens Nail Prisms Blush Diamond

Publicerad 2012-06-15 06:32:28 i Naglar - holografiska lack,

God morgon. Shit, vilken chock jag fick nu när jag öppnade bloggen. Allt ser annolunda ut på "min" sida.Vi får hoppas jag fattar allt och ett plus är att jag från och med nu kan tagga inlägg. Det borde man kanske backa och fixa på alla inlägg om man skulle vara sysslolös något veckoslut...Nu till det det här inlägget ska handla om. Holografiskt nagellack! Yay! Det är ju holofredag. Det blir arkivmaterial och dessutom ett lack jag visat i en annan version tidigare. Blush Diamond, precis som många andra Nail Prisms, finns nämligen i minst två varianter. Jag har en mörkrosa och den här mer blekrosa. 

Tre lager av lacket som kanske inte är mitt bästa prism-lack vad gäller formula men det är helt acceptabelt. Torktiden är också acceptabel om än inte supersnabb. Överlag är lacket lite segare än sin mörkare syster med samma namn. Det är ett fint nudeholo dock och nyansen passar min hudton. Jag föredrar dock Coral Glam och Madeleine när jag är på nudehumör. 

Det är ganska skirt och det är skälet till de tre lagren. Den mörkare Blush Diamond jag har klarar sig bra med bara två lager och har betydligt kortare torktid. Den här skulle man dock säkert kunna använda som ett aprikostintat holoöverlack för det är så pass skirt.

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela