Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Magical Mystical Mandarin

Publicerad 2012-04-28 15:05:06 i Naglar - holografiska lack,

Vill ni se fler lack från Sally Hansens Magical-serie? Jag har fem av de holografiska lacken, Crystal Ball, Blue Aura, Purple Potion, Copper Cauldron och så Mystical Mandarin. Jag önskar jag hade alla. Då, när jag köpte mina, var de inte superdyra. Den här var billigast och det var därför jag köpte den för just då trodde jag inte att jag ville ha rosa ens om det var holo. Av den anledningen hoppade jag över den ljusrosa och den magentafärgade. Okej, rosa är inte mitt förstaval när jag målar naglarna, inte ens när det är holografiskt. Ändå är nog rosa som är den färg jag har flest holografiska lack av. Antingen det eller lila eller blå. Hm... Måste räkna igenom dem någon gång.
Det här är en tantrosa med varm underton. Färgen är verkligen inte upphetsande men det är ganska linjärt, det är lätt att lacka med och täcker med två lager utan problem. Det torkar fantastiskt fort och är bara bra helt enkelt. Det är fortfarande inte så dyrt på eBay så ska man ha ett prisvärt rosa hololack kan man alla fall överväga det här. Applikationsmässigt slår det MUS Britta med hästlängder.
Sammanfattningsvis är det inte det bästa av mina Magicals men det är ett väldigt bra lack i sin genre. Får man tag på det till ett vettigt pris, vilket fortfarande är möjligt, och gillar rosa, så är det absolut värt at tklicka hem. Det är dock inget måste enligt mig.

Kommentarer

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-28 15:46:28

Jag kollade ebay förra gången du visade ett av SH Magicals och hittade just detta till "vettiga" priser. Det som fick mig att avstå var flaskstorleken, 9,8 ml va? Vackra men dyra droppar...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-28 16:22:26

Kitty! Men det är ju mer än vad man får i en flaska från MUS. :D

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-28 17:06:23

Jag har nog Nfu-oh's variant av färgen som är lika vackert som denna så jag tror jag hoppar över just det här lacket. Dock så ska jag kolla upp de andra :)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-28 20:23:05

Mycket vacker färg!

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-28 20:51:11

Holografiskt är ju så vackert.

Jag hade nog tyckt att lacket borde vara orange/tangerine om lacket heter mandarin;)

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-28 21:06:22

Det kanske inte är någon spektakulär färg, men det är ändå ett väldigt fint hololack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-29 10:05:15

Jag tycker det ser jättefint ut! Jag var såklart tvungen att kolla och just denna fanns på ebay, men kostade 15 dollar före frakt vilket jag tyckte var lite saftigt.Den rätt lik Britta va? Ser ut som det iaf...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-29 12:48:56

MNPO! Ja, man har så många rosa...



Annie! Ja, den är helt okej.



Sanna! Det håller jag med om.



Roxcat! Ja, det är det.



Emma! Shit... De har verkligen gått upp i pris... Jag minns inte vad det kostade mig. Tre dollar kanske? Det dyraste låg på runt 10 dollar vilket jag tyckte var hutlöst. Det var Purple Potion.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela