Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Påskmanikyr och Signe upptäcker världen

Publicerad 2012-04-08 09:59:07 i NailArt,

Det här är min påskmanikyr. Jag fixade den igår, ganska sent på kvällen, medan jag streamade TV och chattade med Emma. Japp. Det är hack i den och frihandandet är under all kritik, men det syns inte så väl IRL. Mina naglar är ojämna också, jag vet det, men jag tog inte med min klippare och jag kan verkligen inte fila naglarna. Det tycker jag gör ont. Nå. Jag är rätt nöjd trots alla brister för det blev en subtil men lite rolig funky french i fina gula nyanser.
Som ni ser på översta bilden är det HM Going Bananas som bas. Det är tre lager av dem och den är inte helt jämn ändå. Det är ett lite roligt lack för det finns ett grönt skimmer i den ifall den är i rätt ljus. Det är den sällan. Tipparna målade jag med Zoya Creamy. Sen är det ett lager Seche Vite och klart. Förutom att jag hackade i naglarna när jag skulle pilla ner flaskorna i min necessär som jag har med lack nu när jag är på semester. Jag kunde ju låtit flaskorna stå kvar på bordet men nej. Jag skulle städa lite...
Jag fotade i morse och då passade Siri och Signe på att gå ut igen. De bilderna jag visar här nedan är dock tagna igår.
Vi har en ganska stor inhägnad på baksidan av mitt lilla hus. Det är inhägnat med rådjursnät så katterna inte ska kunna smita iväg och bli skadade. Signe var ute en snabbis på långfredagen men då snöade det och regnade och hon blev jättesmutsig och jag var tvungen att bada henne. Igår var det minusgrader och sol så hon höll sig ren men blev full av kvistar och frön. Det är lättare att ta bort så det gjorde inget, men jösses vilken skillnad mot de andra två katterna. Deras kortare pälsar är inte alls lika skräpsamlingsbenägna...
Se ut över vårt rike, Signe, allt innanför nätet är vårt.
Nätet som stoppar hennes framfart undersöks. Takpannorna i tegel ligger ovanpå skarven så de inte ska kunna krypa under heller.
Ha! Jag är katternas svar på Sir Edmund Hillary! Jag har bestigit Mount Everest!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-08 10:16:13

Det här blev ju jättefint! Snyggt med en funky french i kontrasterande gula. Påskigt med såklart:)



Vilken underbar liten bildserie med missarna, det måste vara fantastiskt härligt för dem att gå ute i solen och upptäcka sitt rike:)

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-08 11:09:40

Your kittens are sooo lovely! <3 I wish I had my own ragdoll one day :)

And I like the idea of such "ombre" french mani, it looks nice!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-08 11:18:22

Mysigt för små katter att utforska omgivningarna i vårsolen :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-08 11:52:32

Å så söt hon är den lilla fluffbollen!

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-08 12:13:07

Aww vad söt och fluffig Signe är!

Det blev jättesnyggt med den gul funky french på detta vis, och väldigt påskigt dessutom!

Postat av: Sussie
Publicerad 2012-04-08 12:17:23

Det där var en väldigt passande och samtidigt och lite annorlunda påskmanikyr. Mycket snyggt!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-04-08 13:45:53

Going Bananas är så fin när man ser det gröna skimmret, önskar att det vore mycket tydligare samt att lacket inte vore så besvärligt att lacka med...

Rolig påskmanikyr!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-08 15:07:17

Älskar verkligen detta! Blir sugen på att härma, men är ju helt galet usel på att frihanda. Kanske måste jag försöka ändå. :-)

Postat av: CC
Publicerad 2012-04-08 17:47:16

Vad stor Signe blivit redan! det går så fort..

Postat av: Karin
Publicerad 2012-04-08 19:09:40

Alla dina kissar är ljuvliga, men mitt hjärta klappar lite extra för birmor. Signe är verkligen helt underbar! Det finns silvershampo för katter också förresten, luktar väldigt gott efteråt :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-08 19:51:24

Emma! Du ser, det blev ju bra! Jag gillar den här idén och ska försöka göra det lite prydligare i andra färger.

Och katterna ja... De var ute i timmar. Det är så roligt att smyga på varandra i buskarna. :D



Verunka! Yes, I really like the idea with two shades of the same color. The cats are so happy when they can be outdoors and I am happy too. :D



Lacklycka! Ja, de är verkligen förtjusta!



Cactus! Ja, hon är söt.



Annie! Jag gillar verkligen idén med de två nyanserna av samma färg. Det ska bli roligt att testa även med andra färger. Jag har provat med matt/blankt och med holo/inte holo men det här var roligare. Eller okej, holoversionen var lika kul. :D



Sussie! Jag gillar idén även om utförandet blev sådär.



Lina! Ja, det finns en del att önska på förbättringsfronten just när det gäller Going Bananas.



Nailtastic! Ja, prova! Det kan inte bli sämre än det jag gjorde här... :D



CC! Ja, hon är hur stor som helst nu!



Karin! Silvershampoo? Okej. Jag har något vanligt kattshampoo som ska vara milt och fungera lite utredande. Luktar just ingenting.



Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-08 20:10:23

Det var snyggt att använda två olika gula nyanser så! Och så söt Signe är!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-08 20:16:26

Härlig påskmani!

Signe och Siri är så söta tillsammans! Signe börjar verkligen bli stor <3

Postat av: Mona
Publicerad 2012-04-08 22:04:38

Ton i ton är så elegant, och att det är gult gör det bara ännu bättre. Måste skaffa mig ett varmtonat gult lack och testa något liknande.. ton i ton är underskattat!



Jag har taggat dig, hoppas du hakar på! http://lackynails.wordpress.com/2012/04/08/11-questions-tag/

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-09 15:05:13

Roxcat! Ja, jag är nöjd både med manikyr och katter! :D



MNPO! Ja, hon har växt enormt!



Mona! Ja, det är verkligen snyggt med ton i ton. Vore jag bättre på att frihanda så skulle det vara ännu bättre.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-10 07:51:34

Sötaste katterna <3



Jag gillar verkligen funky här, fint med ton-i-ton!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela