Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer It's Just A Flesh Wound

Publicerad 2012-04-10 07:30:22 i Naglar i svart, grått, silver,

Jag har förstått att de flesta redan gått in i vårkänsloruset och längtar efter pasteller. Jag är inte helt med på det tåget än, jag packade min påsklovsnecessär med lack i mörka färger istället. När jag provat Zoya Apple och inte kände för den färgen blev det alltså ett dyk ner i necessären och upp kom It's Just a Flesh Wound. Svart! Inte så påskigt kanske, men Jesus hade ju en del sår så vi kanske kan koppla det på det viset. Lackets namn är dock inte inspirerat av Jesus utan av Monty Pythons Black Knight.
Vem minns inte scenen ur filmen Monty Python and the Holy Grail där  den svarte riddaren försvarar en liten spång med stort mod och utan att låta sig hejdas av en eller annan liten blessyr. "It's only a flesh wound" är nog en av filmens mest kända repliker. Lacket har alltså tydlig inspiration från den scenen jag länkar till ovan. Riddarens svarta rustning, silvret i svärden, blodets röda färg... Mycket tjusigt. De tre första klickisarna och bilden nedan är tagna i sol, de övriga skugga.
Lacket slukar överlack, jag tror jag hade tre lager till slut. Det behövs för att få fram glansen i det. Det beter sig som t.ex The Black Knight från Butter London. Om man inte har en ganska tjock hinna av överlack så drunknar glittret i det svarta och det blir lite asfaltskänsla av det hela. Med överlack är det en annan sak. Här är det så mycket silverskimmer dock att jag skulle önska att hon låtit det svarta spela en större roll. Jag älskar glittren i rött och koppar men med silverskimret över blir det lite urblekt och grått i tonen. Det är lite för mycket på gång helt enkelt.
Som vanligt är det två lager av lacket, det täcker perfekt och är enkelt att måla med. Torktiden är rasande snabb så överlacket behövs bara för glansen. Lite mindre silver i detta och det hade varit perfekt.

Kommentarer

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-04-10 08:38:16

Läckert. Håller med om att silvret tar över lite, men i övrigt är de jätte snyggt.

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-10 09:27:01

Älskar namnet, älskar Monte Python och tycker lacket är riktigt fint också :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-10 10:19:42

"...men Jesus hade ju en del sår...", hahaha! Älskar kopplingen! Ett tjusigt och annorlunda glitter, helt klart!

Postat av: Rebecka
Publicerad 2012-04-10 15:07:31

Det händer ju väldigt mycket där - men det röda och kopparfärgade glittret ser jättefint ut :) Jag fick hem mina nerds i fredags, målade med nebula och det har fått sitta kvar på naglarna sen dess!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-10 18:36:54

Det var ett intressant glitter! Väldigt snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-10 19:56:15

Ja jäklar, det är ett väldigt tjusigt lack. Fast väl mörkt för mig som ju har vårkänslor:)

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-10 20:23:44

Jag tycker att det ser fantastiskt ut!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-10 22:29:02

Vilda! Ja, det är fint!



Helena! Jag älskar också Monty Python!



Nailtastic! Helt klart annorlunda. Värt att ha i samlingen!



Rebecka! Det är fantastiska lack!



MNPO! Ja, väldigt spännande och udda!



Emma! Ja, jag förstår inte det där med vårkänslorna...



Annie! Ja, det är rätt coolt!

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-04-10 23:49:51

Åh, ännu ett nerdlack jag måste ha! Det går ju inte att motstå ett så snyggt lack med ett så kul namn. Fast mest av allt måste jag ha Crunchy Frog...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-11 07:47:50

Nageldraken! Det finns en möjlighet att köpa alla lacken i hennes produktion och jag har allvarligt övervägt det. Det borde man ju ha gjort innan man köpte dem styckvis så nu är det ju försent men fortfarande lockar det mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela