Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nerd Lacquer Data Squirrel

Publicerad 2012-04-24 06:15:53 i Naglar, vampy,

God morgon. Jag ska börja med en lägesrapport om Edit eftersom många av er engagerat sig i henne. Hon åt lite igår, jag ringde min veterinär och jag ringde pappa och frågade om han kan hämta mig om det blir akut och jag måste åka in. Eftersom jag fick i henne mat igår och även fick henne att äta själv så avvaktar jag just nu att åka in med henne. Vi har ju tid om några dagar och jag kan få en tidigare tid utan problem om det blir mer akut.
Och en ny uppdatering en timme senare... Jag sitter och väntar på att veternären ska öppna så jag kan boka en akuttid. Mer kräkningar och återigen bara galla. Det är något som är allvarligt fel.
Nu ska jag berätta om nagellacket. Det är ju ändå det ni kommer hit för att läsa om. Nerd Lacquer Data Squirrel är en felleverans. Jag hade beställt Warrior Ethos men fick fel lack. Jag har mailat om det men fortfarande inte fått svar och det är ju ett tag sedan det hände... Hur som helst, jag gillar det här lacket med, även om det inte var "rätt". En djup vinröd färg med glitter i olika färger. Det är tre lager på bilderna men det är nog ett lager för mycket för lite av glittret drunknar. Två lager var optimalt men jag körde på ett tredje av för mig själv okänd anledning. Det är lka enkelt och bra att måla med som andra Nerdar och torkar snabbt. Ett utomordentligt lack om man har bråttom eller bara inte känner för att ta tid för en manikyr.

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-24 06:40:29

Skönt att Edit har ätit lite själv också! Jag håller fortfarande tummarna!



Det var ett fint lack! Hoppas Nerd Lacquer öppnar snart så jag kan shoppa några av favoriterna!

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-24 06:51:36

Låter som ett gott tecken att Edit fått tillbaka lite aptit. Jag håller tummarna!

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-24 07:27:53

Gillar både lacket och lägesrapporten!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-24 07:28:15

MNPO! Tyvärr har det vänt igen. Jag fick gå upp i natt och tvinga i henne lite och hoppades då att det skulle bli samma effekt som igår, att hon skulle äta själv. Det har hon inte gjort och nu kräks hon igen. Väntar på att veterinären öppnar mottagningen och åker in med henne idag.



Lacklycka! Ser dessvärre sämre ut igen, som jag skrev ovan. Det blir akut veterinärstid idag.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-24 07:32:28

Kitty! Tyvärr är läget försämrat igen.

Postat av: VildaNaglar
Publicerad 2012-04-24 07:39:55

Hoppas allt ordnar sig med Edit. Har själv haft katter som varit sjuka och det är inte kul, dom är ens bäbis.



Lacket var väldigt fint.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2012-04-24 08:07:53

Stackars Edit och stackars dig :/ Kram och klapp på er alla fyra!

Postat av: Karianne
Publicerad 2012-04-24 08:16:46

Stakkars lille Edit og mammaen! Håper det er noe vetrinæren finner ut av! Stor klem!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-04-24 08:54:04

Hoppas att allt ordnar sig med Edit, det är så jobbigt när de små liven är sjuka man känner sig så hjälplös. Håller tummarna för att det blir bättre snart!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-24 08:59:33

Nämen lilla Edit. Idag bryr jag mig bara om henne, nagellacket kommer i andra hand. Hoppas det går bra och att hon är på bättringsvägen snart. Lacket var ok men inget jag skriver upp på önskelistan.

Postat av: Ania
Publicerad 2012-04-24 09:16:51

Hoppas det går bra med Edit!

Postat av: Honi
Publicerad 2012-04-24 09:27:14

Håller tummarna och hoppas allt går fint med Edit.

Postat av: feline
Publicerad 2012-04-24 10:17:41

Men lilla Edit..! Jag har inte läst på några dagar, men blir verkligen ledsen nu. Jag har ju själv haft en gammal katt med hypertyroidism, och han kräktes också mycket mot slutet. Tråkigt nog är tillståndet inte särskilt ovanligt hos gamla katter, och ger ju en del sekundära hälsoproblem som hjärtproblematik bland annat. Hoppas att Edit orkar vara lycklig tillsammans med dig och sina kattvänner ett tag till! <3

Postat av: Ika
Publicerad 2012-04-24 10:26:50

Håller tummarna för Edit! Hoppas veterinären kan få henne att må bättre. Kram!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-24 11:17:09

I don't know exactly what's wrong with Edit - what she suffers from, but everytime our cats don't have much appetite, then we give them glucose (grape sugar?) into milk or yoghurt or something that they can easily eat. It makes them want to eat, it give them back the appetite. I know that cats shouldn't drink milk but for such purpose it's OK, I think...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-24 12:32:33

Men nä, stackars lilla Edit-snuttan! Hoppas verkligen att hon får hjälp hos veterinären! Tänker på både dig och henne! Kram!

Postat av: Xana
Publicerad 2012-04-24 12:39:44

Men lilla Edit :( får tårar i ögonen trots att jag inte känner varken dig eller Edit. Jag önskar er all lycka hos veterinären. Vet hur dåligt jag själv skulle må om min kisse hade det så. <3

Postat av: cc
Publicerad 2012-04-24 13:11:10

Hoppas att det gick bra hos veterinären? Tänker på er...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2012-04-24 13:24:26

Åh Edit ♥

Håller tummarna för henne och hoppas det finns något att göra! kram

Postat av: Sara
Publicerad 2012-04-24 14:13:20

Tänker på dig och Edit.

Jag vet hur ont det gör när ens små livskamrater inte mår bra.

Håller alla tummar för att hon kryar på sig snabbt igen <3

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-24 15:29:05

Styrkekramar till Edit och dig! <3

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-24 15:39:44

Jag måste bara få rätt a dig där: Jag (och säkerligen många med mig) kommer inte alls BARA för att se på lackbilder. Vi engageras av ditt skrivande om allt möjligt, och vill läsa om t ex. hur det nu går för fina Edit. Hoppas verkligen det går bra för er idag!



Fint lack också, men tråkigt att du inte fått lacket du faktiskt beställde..!

Postat av: roxcat
Publicerad 2012-04-24 16:14:44

Stackarn.. jag hoppas det går bra hos veterinären och att de kan hjälpa er.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2012-04-24 16:36:47

Håller tummarna för lilla Edit! Hoppas veterinären kan få henne på fötter igen!



Det var f ö ett väldigt snyggt lack!

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-24 18:09:10

Tack igen allihop. Tyvärr hjälpte inte era tummar oavsett hur hårt ni höll. Jag har nu bara två katter. Edit har fått somna in.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2012-04-24 18:15:54

Nej, vad ledsamt. :( Stackars er. Beklagar verkligen och lider med dig. Kram

Postat av: Else
Publicerad 2012-04-24 18:48:29

Usch, vad ledsen jag blev för din skull. Jag vet att det var ett övervägt beslut och att det är för det bästa när Edit var så illa därran, men det måste ändå kännas fruktansvärt för dig:(

Jag vet att inget jag skriver kan göra att det känns bättre just nu och jag känner dig inte ens på riktigt, men stor kram på dig iallafall


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela