Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Max Factor Fantasy Fire (över YSL#128)

Publicerad 2012-04-11 21:25:44 i Naglar - duokromatiska,

Mer arkivinlägg! Här kommer ett av vårens hetaste lack, Max Factors Fantasy Fire. Det är ett lack med färgskiftande pigment så det beter sig som den typen av top coats brukar göra. Ett fantastiskt vackert spektra från guld, orange, koppar, rött, lila och blått samt grönt kan man få uppleva på sina naglar med den här lilla juvelen. Den är faktiskt väl värd att investera i om man gillar multikroma manikyrer.
De här smålacken är oanständigt dyra om man köper dem till svenska priser. Jag tror de kostar 59 kronor eller något liknande. Galet. Jag fick mina i en swap så jag har inte köpt dem. Mina ja, jag har två flaskor... :D
Hundratals bilder blev det för att försöka visa lite av skiftningarna men det är som förgjort. Man kan inte få fram lackets alla ansikten. Sen är det här ganska likt Girly Bits Shift Happens eller det man kan göra själv med color morphing pigments i rött/grönt. När jag visade Shift Happens var jag lite gnällig. Jag tyckte jag hade köpt en produkt jag faktiskt hade gjort lika bra själv. Jag skulle alltså kunna gnälla nu med. Det gör jag inte. Jag har två stora svagheter, holo och färgskiftande/duokroma lack. Det är väl lika bra att unna sig då, eller vad säger ni? Här är det ett lager av Fantasy Fire över mörklila YSL 128. I den här kombinationen blir det otroligt likt mitt hemmafrankade lack Acolyte.

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2012-04-11 21:44:17

Den här lilla godbiten har helt gått mig förbi men verkar ju lite skoj att ha för att variera andra lack!

Postat av: Lina
Publicerad 2012-04-11 21:46:34

Jag har för mig att jag gick förbi detta lack en gång på Kicks när jag hade riktigt bråttom men sen har jag inte hittat igen det. Antingen så inbillade jag mig eller också så sålde det slut fort som attan.....supersnyggt är det i alla fall!

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-11 21:53:47

Jättesnyggt! Jag har tittat efter det i affärerna men inte hittat det.

Postat av: Lacklycka
Publicerad 2012-04-11 21:53:47

Denna måste jag ha tag i!

Postat av: kerstin
Publicerad 2012-04-11 21:55:16

Fantastiskt fint! Hur har jag kunnat missa detta?

Postat av: Andrea
Publicerad 2012-04-11 22:00:41

Nej men det här finns väl inte att köpa i Sverige? Nä, jag har letat en massa, på kicks, eleven, nelly osv.

Visst har max factor minilacken, men bara i en lite trist "baskollektion" com inte uppdateras med den här skönheten. Den är redan dyr på Ebay... :(

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-11 22:08:47

Makeupoholic! Ja, det är lite kul med sådana här lack.



Lina! Ingen aning. Jag fick mina i en swap.



MNPO! Nej, det kanske inte finns i Sverige.



Lacklycka! Ja, den är inte dum att ha!



Kerstin! Vet ej. Du änger inte tillräckligt mycket på nagellacksforum och bloggar? ;D



Andrea! Okej. Jag swappade med en tjej i London så jag har ingen koll egentligen.

Postat av: Linnea - Makeup for Dummies
Publicerad 2012-04-11 22:48:41

Har nyss bloggat om nagellack och det faktum att jag är urdålig på den fronten och det slog mig, att kanske jag behöver gå i en privat nagellackskurs hos Sminkan och Emma P ;D

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-11 23:12:33

Helt amazing vad snyggt!

Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-12 00:44:12

Snyggt som attan men absolut inte värd ansträngningen att hitta och betala för från utlandet som jag ser det... Synd att det inte släpptes i Sverige utan bara i Storbritannien vad jag förstått. Man hade kunnat köpa ett helt gäng annars och ha i swappar med amerikaner, de är ju galna i det :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-12 06:04:28

Herregud vad snygg. Jag vill också ha! Så irriterad på posten, jag har fortfarande inte fått mina lack, segon...

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 07:23:19

Linnea! Urdålig? Det tror jag inte på.



Kitty! Ja, den är läcker!



Cactus! Nej, jag skulle inte heller anstränga mig men jag var glad när min "nagellackskompis" frågade om jag ville ha ett par flaskor eftersom hon ändå hade dem tillgängliga. :D



Emma! Om du menar mina lack så har jag glömt att posta dem... Förlåt.

Postat av: Essa
Publicerad 2012-04-12 07:36:12

Jo, de där minilacken är fullständigt sjukt dyra. Hur lite rymmer de där flaskorna egentligen?! De är ju mycket mindre än dependlacken, och kostar mer än dubbelt upp?! Jag har två, men det smakade banne mig surt i munnen att betala så hutlöst. Ett Chanel är ju billigt i jämförelse!!

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2012-04-12 08:33:46

Två flaskor? Jag som inte ens har lyckats hitta en. Och som jag suktar. Fast nu var det ett tag sedan jag letade är klart, så jag kanske kan hitta det nu då. :)

Postat av: Agneta - My Nail Mania
Publicerad 2012-04-12 10:45:40

När skall du börja göra egna lack för försäljning? Om och när det händer vill jag beställa minst ett av varje :D

Postat av: Linda
Publicerad 2012-04-12 14:36:48

Gud så läckert :D

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-12 15:51:56

Essa! Ja, det är dyrt... Nå, ibland kan man ju unna sig. OCh jag betalade ju inte för mina. ;D



Mrs Data! Hoppas du hittar dem. Annars gör jag en Acolyte till dig. ;D



Agneta! Aldrig. Jag har ingen suspension base. :D



Linda! Ja, den är fin!

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-12 21:35:58

I like those MF polishes but wasn't sure about their quality - and yes, they seem to me too expensive. But if it's "only" a top coat, then I should give it a try! :) Looks great!

Postat av: Polityr
Publicerad 2012-04-15 11:19:14

Underbart vackert! Ska definitivt kika efter det i affärerna.

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 18:45:51

Aldrig sett till eller ens hört talas om förut. Det märks att jag har gömt mig under en sten de senaste... månaderna? Gah, så vackert.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela