Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ebalay 005

Publicerad 2012-04-14 09:59:46 i Naglar - duokromatiska,

God morgon! Hur har ni det? Här är det snöstorm och jag måste gå till Ica för Edit vill ha Sheba med kalvsmak och de är slut här hemma... Ser inte fram emot den promenaden. Tur att man inte packat undan vinterskorna än. Jag ska dock ta det lite lugnt och se om det slutar snöa framåt lunch. Det är ju inte jättepanik. Medan jag väntar på att det ska sluta snöa kan jag visa gårdagens manikyr. Det var en gråmulen dag så jag hade inte hololack trots att det var fredag. Istället hade jag duokroma Ebalay 005.
Ni ser att det är en mjukt malvalila med bruna, rosa och oligröna skiftningar. Jag tycker det är en ganska trevlig och mjuk färg för de dagar man vill ha ett diskret lack som ändå är spännande. Jag trivdes bra med det. Det är väldigt glittrigt också, som alla Ebalay, och det gör att det verkligen fångar ögat i elektriskt ljus och förmodligen också i sol. Jag såg dock ingen sol alls när jag bar det. Nu har jag precis tagit av det och scrubbat händerna med min ganska mysiga Crabtree&Evelyn scrub med honung och koriander. Jag var tveksam till den när jag började använda den men jäklar vad dryg den är! Och man får lena händer. Ingen vårkänsla idag heller så det blir väl ner bland vamplacken och leta. Oj, jag bara pratar på och glömmer säga att det är två lager av Ebalaylacket över ett militärgrönt lack och att det torkade okej med Seche Vite. Inte jättesnabbt dock så viss försiktighet anbefalles alla fall den närmaste halvtimmen.
Vi avslutar med en bild på Signe. Hon gillar inte att jag fotar naglar när jag kan fota henne. ;D

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-14 10:23:08

Jag såg att det var snökaos i Stockholm. Här i Norrköping är det grönt, fåglarna kvittrar och solen skiner:)

Jättefint lack!

Postat av: H
Publicerad 2012-04-14 11:12:03

Fint lack men jag tyckte bäst om den sista bilden ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-14 12:46:00

Oj har du snöstorm? Här är det kanonväder, jag har suttit ute och solat nosen. Lacket är fint, alla deras lack verkar trevliga. Jag har Acolyte nu, glömde säga igår att det kommit.Tack så mkt:) Det är jättevackert iaf, jag önskar jag kunde fota duochroma lack.

Postat av: Annie
Publicerad 2012-04-14 13:18:46

Vad fin Signe är! Så otroligt söt!!!

Lacket var himla tjusigt det med :)

Postat av: Verunka
Publicerad 2012-04-14 14:10:26

Ohh, she is so lovely!! <3 And the polish reminds me of some Ludurana's polishes from the Aurora Boreal collection. Very nice!

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-14 14:43:09

Lacket är jättefint och vi har precis premiärgrillat :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-14 15:47:05

Sanna! Orättvist!



H! Ja, så klart! Signe är bäst!



Emma! Total snöstorm. Inte kul. Men det har lugnat sig nu.



Annie! Signe är så klart finast i alla sammanhang. Hon saknar din kofta, eller knapparna i den. Tycker du ska komma hit och leka med henne igen.



Verunka! She is adorable! And the polish is nice but the Luduranas are better!



Helena! Det var värst... Här hade grillen slocknat och hamnat unde ren snödriva.

Postat av: My Nail Polish Online
Publicerad 2012-04-14 21:50:12

Fint lack, men Signe vinner över det här lacket :D Hon är bara så söt <3

Postat av: Kitty
Publicerad 2012-04-14 22:55:52

ja..jag förstår varför du kallar det här lacket #005, det står så på din flaska eller hur? Hos Nailtastic visades det som #009. Ja vilken jäkla soppa.. det var det där jag ville ha..men sitter här med långnäsa o nåt rosa...

Postat av: Nail Polish Anon
Publicerad 2012-04-15 06:59:02

I'm getting desperately close to hopping a plane to Sweden and cat-napping your Signe!!!! She is just too pretty!!! The duochrome is pretty too :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-15 07:33:32

MNPO! Ja, jag håller med!



Kitty! Ja, hos mig heter den 005 och eftersom jag vill ha samma namn på flaska, i min excelfil och på bloggen så jag hittar bilderna så kommer jag inte att att döpa om den heller. ;D



Nail Polish Anon! You have to fight me for her. :D

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2012-04-27 18:55:54

Jag kikade precis in på den där webshoppen igen, och det här lacket var slutsålt. Blev arg och stängde ner tabben i webläsaren, och blev ännu surare nu när jag vet att jag inte kan få tag på det här. Bara för att ett utav lacken jag vill ha är slut ska jag fan inte köpa någon utav dem! Tji fick dom!!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela