Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #09

Publicerad 2012-04-07 07:43:18 i Naglar i korall&persika,

Emma har ju pratat om persika och korall här på bloggen och visat sina vårinköp i just de färgerna. Jag har inte köpt så mycket persika och korall i år, jag var nog hårdare på de färgerna i fjol och förfjol även om jag kan känna suget när jag ser Emmas bilder. För att visa lite korall och persika ändå så spanade jag igenom mitt arkiv på jakt efter ett cirka tre år gammalt inlägg med ett lack jag verkligen avskydde. Idag kan jag tycka att jag var onödigt hård även om jag föredrar den här typen av nyanser på krämlack framför skimmer. Skimmer blir lätt lite tantigt och trist om man snurrar i persikolådan.

Så här skrev jag när det begav sig: Ett impulsköp är det här och det är nog en impuls jag borde stått emot... Det jag fick med mig hem är en tantfärg i aprikosfärgat skimmer... Usch. Nog för att jag är en tant men detta? Nej, det är inte en färg för mig.
Jag kan ju få för mig saker som att den här typen av nyanser skulle vara lite roliga eftersom jag aldrig använder dem och att de då skulle ha samma uppiggande värde som ett citrongult eller neonrosa. Det är fel. De har inte det. Man blir bara deprimerad istället.
Fyra lager tog det att få täckning på eländet också. Usch och fy och aldrig mer...

Kommentarer

Postat av: My nail polish online
Publicerad 2012-04-07 08:43:04

Det är nog inte så illa även om det inte är mitt förstahandsval :D Det är de där 4 lagren som bekymrar mig mest!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2012-04-07 09:11:00

Nä, så illa tyckte jag inte att det var! Ser ju rätt fint ut på dig. :-)

Postat av: Helena
Publicerad 2012-04-07 10:16:35

Jag tycker det var en ganska fin färg.



Postat av: Cactus
Publicerad 2012-04-07 10:19:23

Nä det där var inte min kopp te heller :p

Postat av: Emma P
Publicerad 2012-04-07 10:19:36

Jag gillar definitivt färgen, men håller med om att finishen känns lite off. Hur konstigt det än känns att säga det så är vissa färger finare som krämlack...

Postat av: Sanna
Publicerad 2012-04-07 13:50:55

Färgen är fin men lacket hade varit så mycket finare om det vore kräm. Gillar inte skimret alls.

Postat av: sminkan
Publicerad 2012-04-07 19:37:05

MNPO! Ja, det med...



Nailtastic! Jag tycker inte själv det är den katastrof som jag upplevde det som då. Men det är ju ett tag sedan.



Helena! Ja, inte så illa. Men skimret...



Cactus! Nej, det förvånar mig inte.



Emma! Ja, kräm är perfekt för pasteller!



Sanna! Exakt samma för mig.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela