Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Ring in the Red

Publicerad 2012-06-19 06:12:34 i Naglar i rött,

Ja, jag tömmer arkivet helt nu när jag ändå knappt har något kvar av det. Här är det ett jullack som dyker upp, ett från förra årets julkollektion från China Glaze.Två lager över W'n'W Rudolph. Ring in the Red är ett lack som, om jag minns rätt, består av en miljon små glitterpartiklar i en genomskinlig bas. 

Det är ett fint lack, men knappast spektakulärt. Jag vet inte om man kan få det opakt på egen hand, det har jag inte provat, men då skulle det kanske kännas mer unikt. Även så här är det dock tjusigt. Jag skulle helt klart kunna tänka mig att bära det här och inte min chippade A England dragon just nu. Hinner dock inte byta lack just nu. Känns lite genant att ha chippade och fula naglar när man är en hard core lacquer head som jag, men vad fan... Jag ägnade gårdagskvällen åt att skumma bilder i bildarkivet för att försöka hitta alla fall lite av det jag minns låg i arkivet. Tog mig tillbaka till 2010 tror jag, men det var några timmars jobb det med. Jag är fortfarande så himla arg på blogg.se och deras sätt och Emma och jag pratade en del igår och vi ska nog försöka flytta. Hoppas ni alla följer med oss om och när det blir så. 

Och så en liten uppdatering om Siv. Hon och Signe är helt klart kompisar. De leker och Signe kan tvätta Siv lite och sköta om henne, inte alltid till Sivs förnöjelse. Siri fräser fortfarande men tillåter en snävare perimeter innan hon blir nervös och jag tror att hon snart kommer ha lugnat sig. Siv knallar fortfarande runt med svansen rätt upp och verkar nöjd och glad. Jag märker inte att hon skulle ha haft några större anpassningsproblem efter flytten hit. Just nu sitter hon i mitt knä och spinner. Hon går på lådan och hon äter och leker och allt verkar vara bra med henne. Jag har fotat och filmat lite men inte plockat ut det ur kameran så jag vet inte hur bra något är än men ni kommer få se mer av henne snart, det kan jag lova. 

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela