Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vad jag köpte i Stockholm

Publicerad 2011-09-07 20:26:45 i Emmas sminkväska,

Ni skulle ju få se bilder på min shopping från Stockholm var det ju tänkt. Jag har dock haft kopiöst mycket att göra, börjat ett nytt jobb och ni vet hur det är då. Här kommer i alla fall de utlovade bilderna.

Jag handlade egentligen bara på två ställen: NK och Smink och perukmakaren. Jag var galet sugen på att klämma på Laura Merciersmink och även på Smink och Perukmakaren. NK levde upp till mina förväntningar, Smink och Perukmakaren till och med överträffade dem, akta er vad roligt det var där! Om ni gillar smink och är i Stockholm så måste ni ta er dit, det var som en leksaksaffär för makeupoholics. Jag hittade massa fint och hade egentligen velat ha fler skuggor från Ben Nye, de var så galet fina, men jag höll igen lite för jag vill köpa en palett där många av skuggorna ingår.

 

Det jag köpte var i alla fall, en skugga från Ben Nye i Cherry Red, den såg ni i söndags. Jag köpte även ett rouge från Ben Nye i färgen Contouring No 1, matt svart skugga från Kryolan samt en grå gelliner från samma märke. Sen köpte jag glitter, lila Aqua Glitter från Ben Nye och röd glittergel från Kryolan. Sist men inte minst blev det också några fransar. Dem valde Sminkan ut åt mig och jag tror att de kommer bli kanonfina på, ska bli så kul att testa alla nya grejer. Jag borde egentligen ta ledigt och stanna hemma och sminka mig:)

På NK blev det två kajalpennor från Laura Mercier, Black Gold och Black Turquoise, galet fina båda två, en mörkare Brow Definer än den jag har, samt vackra omtalade Peridot. Sminkan har lovordat den så mycket att jag kände att jag bara fick hosta upp 250 kronor för den. Hoppas att den är värd det, blir troligtvis test i helgen.

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2011-09-07 21:26:28

Kul med shoppinghelg i Sthlm! Och vilka läckra inköp! :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-09-07 21:34:51

Vilka fina köp, var på Smink och perukmakarn igår :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-07 22:06:32

Karusell: Ja det var superkul, jag är jättenöjd!



Josephine: Åh gud vad härligt, jag vill dit igen!!!

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-07 22:27:07

Vilka härliga fynd! Pennorna ser ut att matcha Peridot :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-08 06:42:55

Jag tycker också det var roligt att se dig gå loss på Smink och Perukmakaren. Väldigt roligt. Och så gillade jag hästaffären så klart, men där köpte du ju inget. fantiserar fortfarande om det kungliga sadeltäcket...



Ser vldigt mycket fram emot att få se sminknngar med alla dessa nya saker i samlingen.

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-09-08 08:07:38

Peridot är VERKLIGEN värt pengarna. Men så är ju jag mer en nagellacksnörd än en sminkdito. ;)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-08 10:07:09

Peridot!!!!!!! Snart åker jag ner till Stockholm bara för att köpa det där lacket.

Postat av: Aila
Publicerad 2011-09-08 16:28:45

LM pennorna var jätteeeeeläckra, vill haaaaa!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-08 19:08:29

kerstin: Vet inte om det var fynd precis, men absolut härliga grejer! Ja det ska nog få umgås i helgen. Tror dock inte det är nån klockren matchning egentligen...



Sminkan: Förstår det, som ett barn i en leksaksaffär:) Haha, ja det var konstigt att du trivdes så där. Hmm, ja hon får klara sig utan den. Hon verkar dock inte bry sig nämnvärt...



Mrs Data: Skönt att höra! Jag gillar egentligen smink mest, men jag är lackfantast med...



Chaosophia: Ja det är ett lack som du definitivt behöver. Du är ju helt klart mer lackgalen än vad jag är. Men måste du åka till Sthlm för att köpa?



Aila: De är galet snygga, ska testa i helgen hade jag tänkt...

Postat av: jessica
Publicerad 2011-09-08 20:16:03

åh, alla våra produkter i våra sminkboxar på skolan kommer ifrån kryolan! :) älskar det!

Postat av: CC
Publicerad 2011-09-09 00:33:12

Kul att du hade kul där :)

Jag tycker dock det är hemskt att det är sånt enormt prispåslag i Sverige...t.ex en Ben Nye skugga kostar ca $ 6-7 i USA. Vad tar de här i stan??

Sverige är ett riktigt uland när det kommer till smink

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-09 18:06:53

Nu hade jag turen att min brors tjej ska vara i Stockholm i början på nästa vecka, så hon skulle kolla om hon hittade Peridot åt mig. :):):):)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-09 21:57:53

jessica: Det hade jag kunnat leva med, de verkar ha väldigt bJa jag vet, helt galet. Man kan knappt köpa smink här egentligen. Den röda skuggan kostade 159 och rouget 129. Vet du nån bra sida som säljer Ben Nye internationellt? Vill gärna ha mer och såklart helst till bättre pris.



Chaosophia: Låter perfekt! Jag var på minishopping i Lkpg idag, där jag var hade de sålt slut på Peridot, men fler skulle komma in...

Postat av: Caroline (Makeupedia)
Publicerad 2011-09-10 20:26:39

Har inte sett någon använda Peridot ännu! måste googla ser så himla fint ut i flaskan!

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-11 11:31:20

Caroline (Makeupedia): Sminkan har använt dett minst två gåger, finns massa bilder här på bloggen.. Här finns bilder http://sminkan.blogg.se/2011/july/mer-chanel-peridot.html och härhttp://sminkan.blogg.se/2011/july/chanel-peridot.html .

Postat av: CC
Publicerad 2011-09-12 18:42:09

Emma: ingen aning om någon webshop i Europa för Ben Nye, finns ju från US men då blir det väl tull.

Kan nog hjälpa dig att fixa några skuggor när jag är i US igen inom kort.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-18 20:27:57

CC: Jag kollade på Camerareadycosmetics, de hade den paletten som jag vill ha och den kostade bara 450 md frakt, mot 850 om man beställer från brittiska love-makeup. Åh vad snällt av dig, tack så jättemycket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela