Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sephora by OPI Absinthe Makes the Heart

Publicerad 2011-09-11 18:42:00 i Naglar i grönt,


Här kommer ett inlägg från djupt nere i arkivet. Det kan hända at tjag är lite frånvarande ett tag, både här och på era bloggar. Jag har haft en späckad helg och kommer ha en skittuff arbetsvecka framför mig. Det och att mina naglar har klippts ner får mig att känna mig lite oinspirerad och i kombination med tidsbrist... ja, vi får se om jag tar en liten paus eller om jag är pigg igen på måndag. Hinner och orkar jag kommer det kanske lite arkivmaterial men är jag helt borta från bloggen ett tag så är det alltså jobbet som slukat mig.
Här kommer en gammal notd med ett lack jag fått en decant av från Alizarine-Feline. Aningens skirt men helt magiskt är Absinthe Makes the Heart från SOPI. Jag hade turen att få en decant av detta lacket i ett julklappsbyte vi gjorde och jag älskar det! ÄLSKAR!! Ser ni hur fantastiskt det gnistrar!


Tre tunna lager ger en antikguldig ton med brungrön botten och så skimmer, skimmer, skimmer! Lacket har ganska exakt samma egenskaper som Leaf Him at the Altar från samma märke, en aninges sträv känsla vid målandet och en tendens att vara aninges transparent fläckvis även efter tre lager.

Magi! Visst är det magi på flaska!

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-11 19:02:47

Det ser verkligen underbart ut!



Ta en paus om du känner för det, vi finns kvar när du har mer tid och lust. Jag känner mig själv lite oinspirerad just nu, har så mycket annat i huvudet just nu att det är svårt att ta mig tid att ens lacka om naglarna.

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-09-11 19:49:39

Åh, så vackert på dig! Det här var en av mina riktigt svåra lemmings, jag letade efter det i flera år. Typiskt nog, när jag väl la vantarna på det åt min Helmer upp det och det är fortfarande oöppnat :-p

Nåväl, det är en njutning jag har kvar att uppleva..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-11 21:01:55

Nailtastic! Det blir ingen paus-paus men kanske lite lägre aktivitet. :D



PolishPig! Ja, jag önskar jag hade en hel flaska...

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-11 21:41:52

Oj så snyggt! Wow!

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-09-11 22:03:37

Åh, wow, det här var verkligen jtätefint! Ett riktigt höstlack i mitt tycke.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-11 22:04:02

Det ser underbart ut! Och ta du det lugnt med bloggen om det behövs, jag förstår inte hur du kan blogga så mycket i vanliga fall, en annan är glad om man kan klämma ur sig ett inlägg i veckan.. =)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-11 22:07:38

Jag önskar att jag hade det här lacket.. sjukt vackert. Jäkla Sephora!!!11

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-12 09:39:38

Så gudomligt vackert. Vill ha men tänker att det kanske är lite, lite likt Edyta och Verde, som jag knasigt nog inte ens testat än. Vill hem och lacka om nu.

Jobbigt med tidsbrist. Jag har jämt lacka-om-sug och blir frustrerad när tiden springer iväg men hinner man inte så är det bättre att ta det när man väl har lugn och ro. Vi finns ju som sagt kvar här. :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-13 18:17:27

Kerstin! Ja, jag älskar det!



Miss Pussy! JA, jag är superförtjust i det!



Roxcat! Ja, jag hinner inte så mycket just nu som jag skulle önska.



Chaosophia! JA, jag vill också ha en full flaska.



Pamsan! Mm, det är strssigt ibland...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela