Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh # 61, den senaste versionen...

Publicerad 2011-09-05 07:07:00 i Naglar - holografiska lack,


Eftersom jag igår visade ett magiskt bra hololack så tänker jag nu visa en stor besvikelse. Det kan kanske tjäna som varning också till dem som funderar på att köpa Nfu Oh #61 nu. Jag har ju sedan tidigare flera av Nfu Oh-holosarna men jag hade inte 61:an. Alltså beställde jag den när NailMail hade Nfu Oh som månadens lack. Jag visste då jag beställde att formulan ändrats och att den ansågs se ut som en "dud" i flaskan men att den på nageln i rätt ljus fortfarande var holografisk. Jag beslöt alltså att chansa och köpa. Tyvärr fick jag den tredje versionen på lacket, den totalt misslyckade.  

Som ni ser är det en gråaktig silverfoil som närmast är besläktad med t.ex Zoya Trixie men mindre glittrig och silvrig. En sämre version alltså. Den är mer grå och matt. Formulan är klumpig. När man skakat lacket är det ändå ojämnt, som om pigmentet inte löst sig i basen, och det flyter alltså inte ut på nageln. Om man jämför kan man säga att det är mer som sylt med fruktbitar i än som slät kräm. Klumparna gör att lackets yta inte blir helt jämn även om man jobbar rätt hårt på att få det slätt. Det kräver tre lager för att man ska få det att jämna ut sig. Det är alltså inte täckningen som är problemet utan att de är kullrigt. Min kollega på jobbet tyckte till och med att det, efter tre noga målade lager och överlack, såg ut som bucklor i det. Överlacket var helt nödvändigt för att få glans på det åtminstone. Jag bar det i ett dygn, det var sol ute som inte lyckades locka fram så mycket holo även om man kunde ana det som försiktiga stråk av regnbågeskimmer, ni ser det på bilderna. För att få mer holo måste man ha bixtbelysning också. Det ser ni nedan. Inte ens då får vi en klassisk Nfu Oh-holo men det blir åtminstone regnbågar. Jag är oerhört besviken på Nfu Oh som så totalt tappat greppet med sin 61:a. Vill du ha ett silverhololack? Köp då Greta från MUS. Det här är en total katastrof både i formula och finish.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2011-09-05 07:57:59

Gud vad trist, förstår absolut att du blev besviken.. Det hade jag också blivit! Förstår inte varför dom ändrar formulan när den är så bra i förvägen heller!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2011-09-05 08:09:47

Det här är ju så jävla tråkigt! Varför ändra i ett vinnande recept?

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-05 08:26:44

Å vad sorgligt att de förstört ett så fint hololack! Jag förstår inte hur tillverkarna tänker när de gör sådant, de måste ju ändå titta på resultatet och se att det inte ser ut alls som innan, men så försöker de kränga det ändå. Det är ju en förolämpning mot kunderna!

Ska hålla hårt i mina gamla Nfu-Oh holosar, bra att veta att de inte är ersättliga längre :/

Postat av: Syster Värst
Publicerad 2011-09-05 08:31:05

Jag upplevde precis samma sak när jag provade 61:an i förra veckan! #65 och #66 har jag sedan tidigare och är jättenöjd med, men 61:an var betydligt sämre att lacka med och holoeffekten var också mycket sämre- märktes endast i starkt solljus. Jag tog inte ens några bilder av den och så började den flagna snabbare än vad jag tycker att de andra gjort... :-(

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-05 09:18:38

Nää-äää vilken besvikelse. Får nog ta och besöka MUS snart. Tittade på deras holosar förra veckan men köpte annat istället. Ångrar det lite nu.

Postat av: Karin
Publicerad 2011-09-05 14:04:01

Åh vad trist!

Förmodligen är detta en helt ny batch, de var nämligen slut i hela världen. Men trist att de gjort om den så den inte längre funkar!

Postat av: Liza
Publicerad 2011-09-05 14:16:32

jaha då får jag väl prova måla naglarna med 61 se vad jag tycker..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-05 18:08:29

Honi! Ja, det är jäkligt trist.



Kajalen! Precis. Man undrar ju varför det blir så här med märke efter märke...



Cactus! Och jag som använt mina i frankening...



Syster Värst! Ja, jag har de flesta sedan tidigare och de är enastående.



Pamsan! Kanske man borde hamstra dem så inte samma överraskning väntar med dem...



Karin! Ja, jag vet. Jag visste att de blivit "sämre" redan för ett eller två år sedan men den här senaste batchen rapporteras det om från många nu att den är sugig som fan...



Liza! Ja, hoppas du har en annan batch på din.

Postat av: Lina
Publicerad 2011-09-05 19:05:10

Men varför har de gjort så?? Vansinnigt trist, deras hololack som var så fantastiska......

Postat av: Liza
Publicerad 2011-09-05 23:00:02

Batch?? va menas med det ??

Ja hur som helst har jag målat naglarna över Tex:TWILIGHT disco Darling sen efter dNFet CND SPARKLE EFEKTS ja och sist nu då NFUOH 61 det blev faktiskt jävligt bra litte cracked effekt där häftigt ( syndjag kan inte visa bild)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-05 23:21:50

Verkligen sorgligt, de var ju så fina! Nåja, vi får njuta av dem vi har...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-06 06:27:57

Lina! JA, man undrar. Varför har OPI, Color Club och alla andra också gjort försämringaar i sina holo-lack? Världen är en konstig plats...



Liza! Batcher är de omgångar man blandat till lacket i, lite som årgångar på ett vin. Varje gång man mixar ihop ingredienserna till lacket (pigmentmängder, kemikalier till basen etc) så kan ju något förändras. Kvaliteten på mineraler eller färgpigment som används kan ändras, proportionerna mellan ingredienserna bli fel etc. På så sätt kan man t.ex se hur ett lack som My Private Jet ändrats för varje ny omgång som OPI blandat till det och idag finns 7 eller 8 versioner av det.



Emma! Ja, det är sorgligt att den eran gått i graven.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-09-07 15:53:59

Usch, så tråkigt! Tur att jag hann köpa de Nfu Oh-holosar jag ville ha innan de sabbade det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela