Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mitt frankenlack Morgaine

Publicerad 2011-09-11 13:31:00 i Nagellack - kollektioner, Naglar - holografiska lack,

Nästa lack i min serie med hemmafrankade lack med holografiskt skimmer. Här är det en mix av OPI Eif-fel for this Color och Nfu Oh 66.
Ett ganska fint, i mitt tycke, mörkt rödlila lack med fint holoskimmer som inte är tillräckligt tätt för en riktig regnbåge men ändå är uppenbart i solen. Jag tycker färgen är underbar i sig själv så det gör mig inget att det inte blev en perfekt "linear holo". Om jag skulle blandat i mer av Nfu Oh 66 hade färgen blivit mer dammig, något jag inte ville. Om jag i framtiden vill öka holoeffekten kanske jag lägger till några droppar av Glitter Gal Purple eller det lila från Ozotic Pro, men jag vill inte att det här ska bli en dupe till dem så jag är osäker på om jag verkligen vill göra det. Jag är rätt nöjd med det precis som det ser ut just nu. Speciellt som det har en verkligt skön 3D-känsla.




Bilderna ovan tagna i dagsljus men här kommer en blixtbild:
Och i vanlig ordning så händer det små olyckor när man minst väntar sig det. Jag har ägnat helgen åt att laga mat, som ni kankse vet, och det innebär ju en hel del diskande och skurande och så slår man naglarna i saker och ting. Jag klarade gårdagen med Paellan och Bif Stoganoffen, saffranskakan och kryddkakan. Jag klarade morgonen med pirogerna och köttfärssåsen. Trodde jag. När jag klev in i duschen och tvättade håret vek sig en av naglarna och fransade upp sig. Slut på långa naglar, tillbaka till stumpar...

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela