Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mer franken, idag Ceridwen

Publicerad 2011-09-21 07:05:00 i Nagellack jag frankat, Naglar - holografiska lack,

Ceridwen är lite likt Morrigan men det var helt oavsiktligt. Jag frankade fram det här med 1/3 Ink, 1/3 ofärgat lack och så 1/3 MUS Greta. Det är ljusare än Morrigan och mer blått än brunt i den lila tonen, men de är ändå aningens lika. Det kan bero på att det är samma känsla av silverholo ovanpå en basfärg, kanske. Min tanke var att det skulle bli mer av en blurple men den blå blev mer en viskning än ett rop i färgen.
Lite ljusare, lite blåare men fortfarande lila. Det är dessutom minst lika holografiskt som Morrigan. Namnet? Självklart från den keltiska mytologin. Pluspoäng om ni vet vem Ceridwen är. ;D

 



Och igår kom mitt Spectraflair och mina duokroma pigment så jag har redan börjat med nya små frankenförsök. Ni som inte ens sett en tredjedel av alla mina gamla hopkok. Nå, ni kan se fram emot en hel höst med frankade lack här hos mig. :)

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela