Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

KleanColor Holo Pink

Publicerad 2011-09-02 18:34:00 i Naglar - holografiska lack,


Jag sitter här och väntar på Emma som ska komma och hälsa på i helgen. Under tiden jag väntar så tänkte jag passa på att slänga ut ett inlägg från det närmast oändliga arkivet och bjuder er alltså på ett ännu ett rosa hololack. KleanColor Holo Pink är ett tuggummirosa lack späckat med prismatiskt glitter. Sött men inte speciellt nog för att man ska falla i trans över det. Formulan är seg och tjock och det är en plåga att lägga på de tre lager som krävs. Nej, det här gör mig inte lycklig, inte lycklig alls...


Det glittrar fint men inte fint nog för att jag ska vilja måla med det, helt enkelt. Kanske kan jag använda det över ett ton-i-ton krämlack så jag slipper de kladdiga och sega lagren. Det är dessutom nästan omöjligt att få det att torka och det luktar kemiskt i hög grad, som de sämsta av KleanColors glitterlack.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-02 19:52:15

Sockerchock, tänker jag när jag ser det här! Det påminner om sånnt där illsött godis med socker på utsidan. Och som man känner sig när man ätit för mycket av det. Nä, det blev för mycket rosa för mig, till och med i holo-form. Då föredrar jag det oranga ;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-02 19:57:17

Är det verkligen holo, ellerär det mer glitter?



Vad mysigt det låter med blogghelg :)

Postat av: Mrs Data
Publicerad 2011-09-02 22:07:38

Kemisk lukt är inte kul. Har jag också haft i näsan idag.

Postat av: Louise
Publicerad 2011-09-02 23:07:49

heej , har du beställt smink från elf ? isf hur mycket kostade frakten och tog de lång tid innan du fick sminket? Och är det verkligen så billigt?!

Postat av: Aila
Publicerad 2011-09-02 23:23:44

Jag brukar inte gilla rosa, men det här var fint på nåt sätt;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-03 08:32:57

Cactus! inget för dig, med andra ord.



Kerstin! Det är både och. Det är ju prismatiskt glitter. :D



Mrs Data! Jag brukar tåla det mesta men den här var inte mysig...



Louise! Jag har gjort det för många år sedan. Det gick fort då och priserna syns ju tydligt på deras webshop. Frakten minns jag inte och förmodligen blir det olika beroende på hur mycket man beställer, men jag minns verklgen inte.



Aila! Ja, den har ju något speceillt, det har den.

Postat av: Marie-Louise Winroth
Publicerad 2011-09-03 09:46:39

jag äääälskar rosa så jag äääälskar detta!!!!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-03 12:41:53

Det ser fint ut! Tråkigt med trista egenskaper dock.

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-03 19:40:26

Jag tycker det ser fint ut, men jag skulle nog köra på layering om jag skaffar det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-04 09:45:03

Marie-Louise! JA, det är ju definitivt rosa. :D



Nailtastic! Ja, seg torktid är verklgen irriterande.



Roxcat! Ja, det skulle nog kunna fungera.

Postat av: Mona
Publicerad 2011-09-09 16:48:37

Jag tycker om det här mer än jag trodde.. kanske lite väl barbiesöt, men den är så avstressande att titta på. Jag droppade i lite Seche Restore i min, det hjälpte formulan på traven lite.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela