Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Illamasqua Scarab

Publicerad 2011-09-06 21:38:00 i Naglar, vampy,


Jag har inte många lack från Illamasqua, tre stycken bara tror jag. Scarab är det enda skimmerlacket jag köpt från dem. Det är en vanlig, vampig mörkröd med brun underton. Lite lik t.ex OPI Royal Rajah Ruby men med grövre skimmer. Den är trevlig men inte så rafflande spännande. Eller, nu var jag lite orättvis. Det är ju lite svärtat i kanterna och har ju en varm glöd i färgen, men det är inte så stor skillnad på det jämfört med andra lack i samma färggrupp att man direkt faller av stolen. Sen är det ju en tjusig färggrupp. ;D

Bilderna är tagna i både sol och skugga och i skugga blir lacket mer brunt än rött och utan överlack känns ytan lite matt och sammetslik. I sol svartnar kanterna och mittenpartiet på nageln blir därmed mer "glowig" och den röda färgen blir mer framträdande. Den har dock alltid lite sårskorpefärg över sig. Inte färskt blod utan torkat blod alltså. Det är väl inte så tokigt det heller.


Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-06 21:48:15

Ser fint ut, men som sagt, inte så man faller av stolen:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2011-09-06 22:49:47

Jag gillar det men jag har inget annat lack i min samling med samma färg :-) Det jag tyckte var bäst var hur himla lättlackat det var.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-07 06:32:32

Emma! Nej, den är dessutom inte lika snygg som t.ex Royal Ra´jah eftersom den inte är lika blank.



Veronica! Det är sant, den var täckande på två lager.

Postat av: nailsbybellan
Publicerad 2011-09-08 09:38:19

Påminner lite om några av de mörkare röda från Retro Diva! Och jäklar så snygga dina naglar är nu! De ser ut att må bra, haha :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-08 20:26:38

NailsbyBellan! Tack! Jag har klipt ner dem lite nu faktiskt. Var rädd att de skulle brytas...

Postat av: PolishPig
Publicerad 2011-09-09 19:21:37

Mmm, det här kommer i alla fall alltid att höra till mina favoriter, om inte annat för att jag bar det när min yngsta dotter döptes.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-10 13:56:50

Polish Pig! Den är snygg men har en underlig matthet. fast det kan ju vara det som gör den speciell också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela