Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Bright Red

Publicerad 2011-09-02 06:26:00 i Naglar - holografiska lack,


Bright Red är ett orangetonat rött lack med holografiskt glitter. Det kommer från australiska märket Glitter Gal som gör två serier med hololack, en med regnbåge och en med hologlitter. effekten av hologlittret i Bright Red är inte så framträdande utan hamnar på ungefär samma nivå som t.ex Deep Green eller Electric Blue som hör till samma serie.

Det är bra pigmentering i det, man kommer nästan undan med ett lager även om jag har två här, och det torkar snabbt. Ett bra lack i en härlig, pigg färg. Är man ute efter ett kraftfullt holo bör man undvika den här och istället köpa av de som kallas 3D. De här kallas sparkle på hemsidan har jag för mig.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-02 09:05:34

Gulligt men jag som inte äger ett enda Glitter Gal börjar nog med att köpa 3D-lacken. Någon gång i höst ska jag minsann beställa därifrån.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-02 09:24:04

Fint!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-02 12:18:48

Vilken härlig färg!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-09-02 14:54:24

Jättefint :) Gillar att det är lite bling i det men inte så mycket att det tar över, tacka vet jag glitter men ibland är det skönt att det inte är glittret som syns mest!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-02 16:04:51

Nä, det kan jag allt hoppa över, alldeles för orange och för lite holo :p Skönt att för en gång skull se ett hololack här som jag inte måste ha :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-02 18:42:46

Pamsan! Ja, det låter som en plan!



Kerstin! Visst är det!



Roxcat! Jag gillar den för den är så pigg!



Honi! Ja, den är lite annorlunda från många andra liknande lack.



Cactus! Jag gillar den orangea färgen. Tycker den är uppiggande.

Postat av: viveka
Publicerad 2011-09-04 13:43:54

Underbart! Har just gjort en beställning men jag tog en röd så jag tror inte att det är den här.men nästa gång!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-04 17:53:45

Viveka! Ja, det är alla fall helt unikt!

Postat av: Miss Pussy på nattjobbet
Publicerad 2011-09-05 00:30:47

Åh, wow! Favoritfärgen! (Nåja, en av dem .. ;) )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2011-09-05 06:42:09

Miss Pussy! Visst är det en härlig färg! Jag älskar också tomatrött!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela