Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Funky Fingers Voodoo

Publicerad 2011-09-22 19:06:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Mörkt kaffebrunt med guldflecks är Voodoo från Funky Fingers. En läcker färg, enligt mig, den ser god ut på något sätt. Det är ett bra lack också. Ett lager täcker och det är lätt att måla med. Torktiden blir bra också, när det inte krävs så många lager. Här ser ni det utan överlack, vilket är synd för det ser bättre ut med. Det här var bara en swatch när jag hade ljuset på min sida i köksfönstret. En attraktiv brun alltså. Kommer nog se svart ut i svagare ljus.

Kommentarer

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-22 20:50:53

Det ser ut lite som jag hoppades att Klean Color Golden nightmare skulle se ut, istället för att vara en katastrof. Snyggt!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-23 06:40:37

Cactus! Men Golden Nightmare har väl grön bas?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-23 07:55:28

Mmm, snyggt! Vad är detta för märke? :o

Postat av: SminkJante
Publicerad 2011-09-23 10:24:00

Ser otroligt läcker ut på bilderna!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-09-23 10:34:38

riktigt snyggt!

Håller med, ser gott ut på något sett. Lite kaffe och brownie över det hela.

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-23 10:38:40

Mitt Golden nightmare ser absolut svart ut, men det kanske skiljer lite från flaska till flaska? Men effekten i det här blev ju ett mycket bättre exempel på samma koncept, istället för att se ut som ett grustag :p

Postat av: Mona
Publicerad 2011-09-23 11:55:19

Intressant lack..

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-23 19:56:26

Chaosophia! De heter Funky Fingers. Amerikanskt drugstore märke. Swappat till mig och köpt enstaka på eBay.



Sminkjante! Ja, det är fnt.



Sanna! JA, absolut!



Cactus! Jag måste nog ha mitt på naglarna snart så jag kan uttala mig. Jag har bara använt det till smycken.



Mona! Vackert, tycker jag

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-09-23 21:17:52

Aldrig sett det märket förut, superfin färg!

Postat av: Angelica
Publicerad 2011-09-23 22:09:06

Mycket snyggt och nästan lite mystiskt på något sätt. Vill ha själv oxå=)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela