Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Centaur Creep

Publicerad 2011-09-11 21:34:49 i Emmas FOTD 2011,

Lite smink ska vi allt ha den här veckan också. Igår hade vi födelsedagsfest för min kille och då hade jag det här guldsvarta sminket med en diskret lösögonfrans och bärfärgad mun.

Hyn

Foundation: Bare Minerals Matte Foundation i Golden Fair

Concealer: MAC Studio Sculpt Concealer i NW20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Ben Nye Contouring Nr 1

Highlighter: Bare Minerals Clear Radiance

Ögon

Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas:Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Centaur och Urban Decay Creep

Highlighter: Urban Decay Virgin

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Laura Mercier Black Gold

Mascara: L'oreal Double Extension Beauty Tubes

Lösögonfransar: Dimples Style 114

Läppar

Läppstift: Clarins Lip Colour Tint 11


Jag började med att applicera en bas av Shadow Insurance över hela ögonlocket och upp emot ögonbrynet. Sen applicerade jag Centaur på inre halvan av ögonlocket och Creep på den yttre. Kanten blendades lite och jag applicera en highlighter, Virgin, upp mot ögonbrynet. Sen målade jag eyeliner, kajalpenna och mascara och fäste lösögonfransar, ett av paren jag köpte förra veckan på Smink och Perukmakar'n. Lite rouge och läppstift och så var sminket klart.

 

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-11 21:43:00

Verkligen en vacker make up och fransarna var ju helt perfekta! Du ser fantastisk ut, som alltid. Mycket, mycket vacker!

Postat av: roxcat
Publicerad 2011-09-11 21:59:39

Så fint, Centaur skimrar så vackert!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-11 22:11:07

Centaur ser grym ut! På det bra viset alltså, inte att den ser elak ut. ;D Och du är lika vacker som vanligt! Galet..



Har du förresten erfarenhet utav UD Primer potion? Vilken föredrar du isåfall om du jämför PP och SI som du använt här?

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-11 22:15:01

sminkan: Tack raring! Japp de var himla bra...



roxcat: Tack! Centaur är verkligen en fantastisk skugga...

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-09-11 23:00:34

Jättesnyggt!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-09-12 08:47:49

Den guldiga skuggan ser ser helt galet fin ut, du också för den delen (Som vanligt!) :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-09-12 08:48:46

Fantastiskt fint!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-09-12 09:03:51

Wow! Blir helt kär i den guldiga skuggan. Är det den som är Centaur? Hela mejken är fantastisk och du är snygg som alltid.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-12 14:24:43

Jag sällar mig till hyllninskören! Tröttnar aldrig på att se sminkningar med Centaur, måste köpa den själv. :-)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2011-09-12 19:27:53

Ahhh Centaur är fortfarande lika fin att titta på! Passar dig perfekt och du är ursnygg som vanligt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-09-12 21:13:33

Chaosophia: Tack! Centaur är helt grym, på ett snällt sätt.



Yes jag har båda. jag föredrar Shadow Insurance faktiskt, den är lite klistrigare, ger lite bättre grepp för skuggorna. Hållbarheten är nog ungefär samma på mig tror jag...



Josephine: Tack!



Honi: Åh tack, vad snäll du är! Centaur är fantastisk, älskar den skuggan!



Kerstin: Tack!



Pamsan: Jajemensan, det är Centaur det. Tack så mkt, vad snäll du är:)



Nailtastic: Tusen tack raring! Ja du borde ha den, men undrar om den fortfarande säljs. TMM skulle ju stänga.



Fru Choklad: Centaur är awesome och fortfarande lika kalas att använda:) Tack!

Postat av: ewe
Publicerad 2011-09-12 21:36:07

Jättefint Emma! Ska försöka komma ihåg att ta på mig lösögonfransar nästa gång jag går ut! Det är ju sååå snyggt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela