Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barielle Lava Rock

Publicerad 2011-09-28 18:42:00 i Naglar i brunt,greige,beige,


Neeeeej! Det är ju så fuuuuuult! Fuuuuuuuult!!! Barielle Lava Rock är inte min favorit bland bruna lack. Nej. Det är förskräckligt. Varför köpte jag det här?

Mörkt cocacola brunt med skimmer och ful finish, som ni ser. Det här är utan överlack. Jag insåg att jag kunde skippa att måla på det då jag inte vill ha lacket på. Sen hade det lite tur för solen sken så på vissa bilder framstår det verkligen i sin bästa dager. Inte ens då är det tillräckligt snyggt om man jämför med andra bruna skönheter som finns, t.ex Zoya Kalista eller Zoya Cheryl.

Två lager, inte så kul att måla med men ingen katastrof. Torkade i och för sig bra för att vara ett Barielle. Men, som sagt, det är inte i min smak. Speciellt ogillar jag att mina naglar ser så ojämna och fula ut under lacket. Det är verkligen helt oförlåtande och framhäver alla skador. Usch.

Kommentarer

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-09-28 19:09:08

Jag tycker det var rätt snyggt jag! Jag som inte brukar gilla rödtonade bruna speciellt mycket alls.. Kanske är det bara solens förtjänst?

Postat av: Fannie
Publicerad 2011-09-28 19:21:29

Det där var verkligen fult, och naglarna ser bara ojämna ut. Nej, det var ingen höjdare.

Postat av: kerstin
Publicerad 2011-09-28 19:34:21

Jag tyckte inte heller att det var fult...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-09-28 22:11:54

Men! Jag tycker inte alls att det ser fult ut. Tvärtom! :-)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-09-28 23:46:57

Inte ens jag som inte gillar bruna lack tyckte att det var sååå hemskt :) Fast det ser ju lite ojämnt ut ja, och det är aldrig kul... kanske ett överlack hade hjälpt lite?

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-09-29 07:00:54

Chaosophia! Ja, vem vet. Det kanske inte är så hemskt egentligen...



Fannie! Jag var lite elak som inte gav det ett överlack, men ja, det ser ojämnt ut.



Kerstin! Inte?



Nailtastic! Där ser man.



Cactus! Säkert hade det hjälpt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela