Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Regnbåge med Ben Nye

Publicerad 2011-10-25 20:51:03 i Emmas FOTD 2011,

Här ska ni få se en liten sminkning som väl inte är sådär superlyckad, men i alla fall lite annorlunda och färgglad och dessutom med paletten som ni ju har efterlyst sminkningar med. Sminkan ville se en regnbågssminkn så jag tänkte att jag kan väl göra ett försök. Vi lata sminkbloggerskor som inte har lagt ut smink på sjuhundra år kan inte vara så kräsna, jag får visa det smink jag producerar, annars blir det inget alls.

 

Hyn
Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performance Cream Foundation Special CF 11 med en skvätt Neutralizer Yellow från MUS
Concealer: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Puder: Elemental Beauty Matte Powder

Rouge: MAC Mineralize Moon River

Ögon
Ögonbryn: Laura Mercier Brow Definer Warm
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: Nästan alla från min Ben Nye Palett, endast den rosalila utelämnades

Highlighter: Urban Decay Virgin

Kajal: Urban Decay Zero
Mascara: Isadora Build Up Volume svart

Lösögonfransar: Dimples Style 114

Läppar
Läppstift: MAC High Tea

Jag skriver inte så mycket om sminket, ni får se en bild på paletten istället, alla utom den rosalila skuggan fick vara med och leka. Tycker ni att jag ser trött och förkyld ut så är det för att jag är det. Lite rödögd är jag minsann också. Eftersom förkylda ögon inte går så bra ihop med linser så bjuder jag på en glasögonbild också, dedikerad till Sminkjante, för att jag vet att hon tycker det är kul.

 

Uppdatering: Bytte ut palettbilden, la av misstag ut en bild med den trasiga gula skuggan. Den bytte camerareadycoemstics ut så nu är min palett hel och fin:)

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-25 21:18:13

Översta bilden är helt magisk! Vad vackert! Tycker sminkningen var jättefin och man blir glad av att se den. Härlig! Lösögonfransarna är skitsnygga!

Postat av: Ninni
Publicerad 2011-10-25 22:23:52

Underbar regnbåge!

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-25 22:31:26

Wow vad läckert! Du är så himla duktig, vilka fina linjer du fått till!

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-25 22:47:19

Supersnyggt! Jag älskar bilderna!

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-25 23:31:00

wow! riktigt snyggt!

Postat av: Amanda
Publicerad 2011-10-26 00:59:59

Häftig ^^

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-26 08:03:38

Helt sjukt snyggt!!! (tarvar t o m tre utropstecken...) Skuggorna ser väldigt fina ut, allra mest impad blir jag av den gula.

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-26 09:01:47

Vilken härlig och glad sminkning. Jag tycker visst att den blev lyckad.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2011-10-26 09:39:54

Jag blev jätteglad när jag såg sminkningen. Läckert och annorlunda:)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-26 10:52:18

Superhärlig sminkning! Inte så otippat kanske, men den får mig att tänka på Pride. :-)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-26 12:16:28

Håller med Anne; Jag tänkte på Pride på direkten! Men ja, vadå, vad är det som inte är lyckat med den här sminkningen? Du fick perfekta linjer, och det här fick mig på bra humör.

Postat av: Maria
Publicerad 2011-10-26 18:39:05

Jag tokgillar sminkningen, kommer absolut testa själv nångång! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-26 21:10:11

Sminkan: Tycker du? Vad bra isf. Ja fransarna gillar jag med.



Ninni: Tack så mkt:)



Honi: Tack snälla du:) Ena ögat blev bäst...



Annika - Dragonfly Polish: Tack, vad roligt:)



Sanna: Tack så mkt!



Amanda: Tack!



Kerstin: Tack, vad kul att du gillar. Den gula är grym, många gula är så klena men denna är fantastisk. Jag har en som är sprucken ifall du vill ha;)



Pamsan: Tack. Du tycker det? Jag är nog mer nöjd med den idag, men det är nog för att jag ser den lite med era ögon. Igår tyckte jag att jag inte fick fram färgövergångarna tillräckligt och att jag såg allmänt förjävligt. Dessutom är den ojämn. Men vad fan den är kul så jag ska sluta vara missnöjd.



Sminkjante: Kul att du tycker det, jag ska försöka känna likadant:)



Nailtastic: Tack! Haha nej, jag tänkte också på det. Hade det varit i augusti hade den fått heta Pride med Ben Nye istället:)



Chaosophia: Ja den är väldigt Pride helt klart. Tack! Ja du, den är ojämn, jag ser förkyld ut och vissa färger kom inte fram så mycket som jag ville. Men mest är det nog att jag kände mig ful när jag bar det. Jag ska dock försöka släppa det för den är ju rolig trots allt.



Maja: Tack så mkt, det tycker jag absolut att du ska göra!

Postat av: mona
Publicerad 2011-10-27 00:32:04

Nu är du inte rättvis mot dig själv!!! Tyckte sminkningen blev fantastisk!! Önskade ju se en make up med dessa färger, nu fick jag så jag teg...Vad kostade de/styck, det verkar ju vara kanonpigmentering... Hur fick du så fina linjer??? Kramar

Postat av: Vanesa
Publicerad 2011-10-27 13:16:58

det var ju skiit snyggt!!! första ordentliga rengbågs sminkning som jag sett som blir snygg liksom :) Skit bra jobbat gumman...och den där gula skuggan verkar ju riiktigt bra!! vill också haa! puss o kram

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-29 09:42:53

Mona: Vad bra att du blev nöjd! Jag tror mest att det är min missnöjdhet över mitt förkylda utseende som talar, kanske lite att jag saknar eyeliner. Men jag känner mig iaf ganska nöjd med sminkningen nu, mkt bättre än i tisdags. De är kalas verkligen! Ska testa dem ännu mer sen såklart, men det blir inte denna veckan... Jag har ju köpt en skugga hos smink och perukmakar'n, den kostade 159, alltså asdyr. Köper du en skugga hos camerareadycosmetics så kostar de 9 dollar, så det är ju bättre. Finns även som refill, tror de kostar 8. De hade rätt billig frakt också och mycket bra kundservice. Rekommenderas alltså!



Vanesa: Tack gumman, vad roligt att du tycker det:) Jag var lite tveksam först men börjar gilla dem mer och mer. Det är underbara skuggor, jag rekommenderar dem verkligen:) kram

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-10-29 15:48:44

ÅÅÅH! Helt underbart, så himla vackra färger, vilket skimmer de har! Med någon slags inner glow sådär. Älskar regnbågskonceptet och vingformen, åh vad inspirerande! Riktigt, riktigt vackert :)

Postat av: ewe
Publicerad 2011-10-30 09:53:36

En riktigt härligt färgglad sminkning så här när vi kommit in i lite mörkare tider! Jättefint!:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-10-30 11:33:39

Sofia (nibblah): Åh tack! Vad roligt att du tycker att det inspirerar, det är det bästa betyget! Skuggorna är superfina, är mycket nöjd med dem!



ewe: Tack raring! Ja vi kan nog behöva piggas upp lite i höstmörkret...

Postat av: June
Publicerad 2011-10-30 19:17:32

Åh men fy vad snyggt! Älskar att du har lagt regnbågen med ganska skarpa kanter och uppifrån och ner, en annan (och typ alla andra skulle jag tro) skulle ju lägga rengbågen i betydligt färre färger, från ögonvrå till ögonvrå istället. Det här var lite mer bokstavligt och sjukt snyggt!

Emma P: HAHA! Jag vet! Jag är totalkär i Hauru/Howl. Trodde aldrig att jag kunde blir så ... eh, tänd, på en tecknad figur men det kunde jag visst.

Postat av: bella
Publicerad 2011-10-30 22:53:32

Jättefint! Har aldrig testat Ben Nye´s ögonskuggor bara cake eyeliner och nån pensel.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2011-10-31 13:57:55

Måste återkomma, gjorde en sminkning igår som helt klart var inspirerad av denna, åh! Lade till en massa glitter och skuggade globlinjen också, och det blev ingen riktig regnbågsordning på färgerna, men blev alldeles förtjusande! Ska se om jag fick någon bra bild så jag kan visa :)



TACK för inpsirationen, återigen <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-11-01 20:32:08

June: Åh tack June, vad snäll du är! Jag var missnöjd med min regnbåge först men nu har jag ändrat mig och tycker att den är fin.



Men galet eller hur! Jag har en kompis som delar min passion för Hauru, vi suckar gärna i grupp över honom, så galet läcker!!!



bella: Tack! Du borde testa, de är väldigt bra...



Sofia (nibblah): Vad roligt att du testade! Låter fantastiskt läckert, du kan väl skicka en bild?:) Så lite så, tack för dina kommentarer! Det är jäkligt inspirerade att veta att man inspirerar andra:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela