Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Sea Gurl

Publicerad 2011-10-10 06:53:00 i Naglar i brunt,greige,beige,

Sea Gurl är ett av lacken från Orlys Birs of a Feather kollektion som kom nu i höst. Jag köpte tre, den här, Lucky Duck och Fowls Play. Av dem gillar jag den här bäst. Det är precis en sådan färg som jag älskar. Varmt tenngrå. Vackert skimmer. Lite som en borstad metall men inte matt. Så himla fint!
En anledning till att jag älskar det är så klart att det helt matchar min lilla älskling Siris päls. Hon är en varmgrå katt nämligen, inte blågrå, och bildbeviset kommer här. Hon matchar en annan favorit också, som jag visat tidigare på bloggen, och det lacket är också fantastiskt.
Två lager av lacket. Jag lyckades sabba långfingret och fick göra en lappning så den nageln är inte perfekt, men lacket fungerade verkligen otroligt väl även trots den lilla malören. Det var inte lackets fel utan mitt, så ingen skugga ska falla över det. Jag hackade helt enkelt i det med kökskniven när jag gjorde potatissallad...
Älsklingen ville visa ansiktet också, inte bara sin rygg. Sötnosen.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-10 07:53:17

Söta Siri! Lacket är också fint :) Varmgrått är generellt väldigt fint. Undrar hur likt detta lacket är Essies Steeling the Scene. Har du det också?

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-10 08:37:01

Söta Siri. Hon är så fin. Lacket är också fint men det hamnar inte högst på önskelistan.

Postat av: Cyt
Publicerad 2011-10-10 08:46:44

Snyggt!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2011-10-10 08:55:29

Det här hade jag inte tänkt köpa, men nu när jag ser det på dig tror jag att jag måste ha det. Himla vackert faktiskt och en rätt så ovanlig färg också. :-)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-10-10 08:58:14

Wow, den var kjempefin! Du kledde den veldig godt! :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-10 09:15:07

Jag har funderat lite på lacken från den där kollektionen, men ännu inte kommit mig för att beställa något än... Behöver jag detta om jag har Cords? Iofs så ser skimret i det här mest bara silvrigt ut, så de kanske inte är så jättelika ändå?



Siri är så söt!

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-10 09:37:27

Ser fint ut. Och Siri är så söööt!!

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-10 10:32:26

Jag känner mig fortfarande mycket tveksam till den här kollektionen... Det var ju ett fint lack men det väckte inget köpbehov alls

Postat av: Lina
Publicerad 2011-10-10 10:45:42

Åhh Siri är så fin! Har också lack som matchar min grå misse.

Lacket ser också fint ut!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-10-10 10:58:00

Fina söta Siri! Men vad har hänt med hennes öga, liten?

Undrar om detta är likt CG Cords alls...

Postat av: Aila
Publicerad 2011-10-10 11:50:40

Ja precis, påminner om borstat metall. Läckert ju och så Siri - lurviga fining ;)!

Postat av: Annika - Dragonfly Polish
Publicerad 2011-10-10 15:59:13

Såå snyggt! Jag hade ratat hela den här kollektionen efter att ha sett promotionbilderna. Ack, vilket misstag!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-10 17:38:09

Kerstin! Jag har det men de är inte alls lika. Steeling the Scene är mer gultonat och ljusare.



Pamsan! Nej, alla älskar kanske inte den här nyansen men den är fantastiskt fin enligt mig. Och Sirisen är söt! ♥



Cyt! Ja, väldigt!



Nailtastic! Det är en färg som är både elegant och lite udda.



Solveig! Det är sååååå min färg! Jag älskar det!



Chaosophia! Om du behöver det? Vet inte om du verkligen behöver det, men är det en färg du gillar och bär så ja, då skulle jag nog tycka att båda är befogade.



Annie! Så klart hon är sööööt! :D



Cactus! Nej, den är nog inte alls i din smak. Jag brukar inte vara förtjust i Orly och den här kollektionen år mig vill inte helt i extas heller, men den här är himla fin.



Lina! Visst är det roligt att matcha sin katt! :D



Mona! Hon förlorade sitt öga förra året vid den här tiden. Tyckte jag inte skrev om annat den hösten än om Siri och ögat. Det var en jobbig tid.



Aila! Visst är hon söt, min lilla baby! :D



Annika! det är mest den här som är värd att ha enligt mig.

Postat av: Nageldraken
Publicerad 2011-10-10 20:13:52

Hehe, visst är det roligt när man kan matcha sina husdjur med nagellacket?

Snyggt lack också, även om jag inte är säker på om jag kommer att skaffa det själv.

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-10 20:24:32

Nageldraken! Ditt husdjur har ju mer intressant färg ur nagellackssynpunkt men jag är svag för Siri-grått så jag har ju tur så. Edit finns det inget lack som matchar...

Postat av: Sanna
Publicerad 2011-10-11 00:15:33

Siri<3 Så underbart med nagellack och smink som påminner om sina djur

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-11 06:10:22

Sanna! Ja, och tack vare dig finns hon ju som ögonskugga också. :D

Postat av: Nicole
Publicerad 2011-10-13 05:33:54

What a sweet kitty Siri is! And this color is a stunner on you. I love it!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-13 06:23:46

Nicole! Ye, she is really cute! And yes, I think the color is perfect on me. I'm very peased with it!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela