Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Mod Aqua

Publicerad 2011-10-18 14:13:22 i Naglar i blågrönt&turkos,

Nubar Mod Aqua landade i min brevlåda igår, tillsammans med resten av Nubars höstkollektion Polished Chic. Jag måste säga att jag blev mer än överlycklig då jag verkligen känt ett sug efter just krämlack och den här kollektionen består av sju utsökta krämlack och ett duokromt skimmer. Mod Aqua var den som tilltalade mig mest när jag packade upp lacken och därför började jag med den. Nu har jag dock redan provat ytterligare ett som ni får se i ett kommande inlägg. 
Som vanligt är formulan felfri. Lacket glider på som smör, helt perfekt, och penseln ger maximal kontroll. Man misslyckas sällan med ett Nubarlack. Jag älskar deras penslar! Det här lacket krävde två lager för täckning, ett tunt och ett aningens mer flödigt. Det flöt ut perfekt och ytan blir slät och glansig även utan överlack. Det torkar snabbt dessutom, något som blivit viktigt för mig nu när jag sitter och snyter mig hela tiden. Jäkla förkylning...
Visst är det en harmonisk och vacker nyans! Bilderna ser lite kontrastlösa ut, det är för att det spöregnar här i Stockholm hos mig och jag vill inte mixtra med bilderna för då kanske lackets färg blir fel. Nu har lacket rätt nyans på min skärm men bilderna ser lite disiga ut, om ni förstår vad jag menar. Misstänker att det kommer bli mitt tående höstljusproblem...

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-18 15:14:00

Jag har också blivit mer sugen på kräm det senaste men har mest skimmer och glitter och allt vad det är i samlingen. Ska nog köpa på mig några fler krämisar framöver. Jag går inte igång på detta men det ser lugnt och trevligt ut.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2011-10-18 16:11:38

Elegant!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-18 17:06:40

Pamsan! Det är en lugn och fin färg även om den kanske inte är superupphetsande.



Kerstin! Ja, den är alla fall väldigt trevlig.

Postat av: Honi
Publicerad 2011-10-20 22:51:09

Vad fint, lite rogivande sådär :)

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-21 08:27:29

Ooh, kul att se bilder på lack från denna kollektion också! Det här vill jag i alla fall ha, för det är som sagt en väldigt harmonisk nyans.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela