Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Faded Putty

Publicerad 2011-10-20 07:05:00 i Naglar i vitt, nude, beige,

Min favorit i Nubars höstkollektion Polished Chic. Faded Putty. Så himla vacker! Så himla vacker!! Perfekt offwhite i exakt samma färg som den lera min mamma gjorde små statyetter av på 70-talet. Minns det så tydligt när jag ser färgen på mina naglar. Undrar om vi har kvar något av det hon gjorde?
Perfekt formula, perfekt nyans, perfekt på alla sätt. Två tunna lager och torkar så snabbt att jag inte behöver Seche Vite. Glansen är fin. Det är en helt underbar nästan vit, mer smickrande än rena vita men inte så färgad att den faller över i grått eller beige. Visst är den härlig!

Måste spamma lite för jag föll verkligen för den här. Det är kanske konstigt men just sådana här färger gör mig lycklig, precis som ett knallrött holo. Jag älskar det vilsamma, harmoniskaoch neutrala lika mycket som det blingiga och intensivt färgade, men det som är neutralt måste ändå vara lite intressant att titta på. Den här uppfyller verkligen de kraven med råge.


Kommentarer

Postat av: Rött Glitter
Publicerad 2011-10-20 09:14:52

Hej! Ni är ju nagellacksexperter :) Vet ni om det finns något rött glitterlack i Orly-here comes trouble stil? Alltså inte som CG- Ruby Pumps utan mer, glitter :P

Postat av: Annie
Publicerad 2011-10-20 09:30:27

Vilken härlig färg!

Postat av: Mona
Publicerad 2011-10-20 09:32:50

Letar något nästanvitt, det här är toppen!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2011-10-20 09:34:16

Snyggt! Kanske får se över den här kollektionen ändå. Skit också. Vill inte gilla. :)

Postat av: Miss Pussy
Publicerad 2011-10-20 10:05:14

Detta tyckte jag var jättefint, och det trots att det (som det ser ut på min skärm) drar åt lavendellila .. Lila är ju min hatfärg, så det är lite lustigt :)

Postat av: Cactus
Publicerad 2011-10-20 11:07:57

Ja det såg verkligen ut som en trevlig färg! Kan nog tänkas behöva en sådan nyans i samlingen om jag tänker lite på det :)

Postat av: Solveig
Publicerad 2011-10-20 14:59:22

Kjempefin! Jeg er jo ganske svak for cremes, da. ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-20 17:05:19

Rött Glitter! Det finns en hel del glitter i rött, bland annat Nubar Fire Sparkle men de är inte med oregelbundna storlekar. Dorothy från NYX är rött glitter i svart jellybas, precis som Deborah Lippmans Ruby Red Slippers. De båda har oregelbundna glitter och båda är magiska. L.A.Girls har också en hel linje med glitterlack i sitt sortiment bland annat ett rött.



Annie! Det är ju det!



Mona! Ja, det är så himla vackert!



Pamsan! Hahaha, ja, så kan man känna rätt ofta.



Miss Pussy! Jag upplevde det som mer grått än lila om det är till någon hjälp.



Cactus! Det är verkligen fint, prova, du kommer gilla det.



Solveig! Ja, ett fint krämlack är aldrig fel.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2011-10-20 20:28:04

Ja det var en fin färg!

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-20 21:10:08

Makeupoholic! Jag älskar den!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2011-10-21 08:32:00

Ser fantastisk ut! Undrar om jag skulle trivas i den? Hmmm...

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-21 18:22:50

Chaosophia! JAg tror det, faktiskt.

Postat av: Josephine
Publicerad 2011-10-22 12:17:29

Fin nyans, och lättburen för att vara så ljus! :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2011-10-22 12:54:14

Josephine! Ja, den är jättevacker!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela